رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

کشت و صنعت مغان براساس اصل ۴۴ واگذار شد

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع کشت و صنعت مغان یکی از شرکت های تولیدی منحصر بفرد و توانمند کشور است که واگذاری آن بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارس آباد نیوز، میر حمایت میرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت های دولتی و موسسات عمومی می توانند به بخش خصوصی واگذار شوند و شرکت کشت و صنعت مغان هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی اظهار داشت: نمایندگان استان در مجلس در مورد واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی موافق نبودند و اصلاح مدیریتی مد نظر نمایندگان بود.

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان کرد: باید در واگذاری این شرکت نهایت دقت و بررسی لازم از سوی کارشناسان صورت بگیرد تا سرنوشت آن به سرنوشت دیگر شرکت های واگذار شده کشور دچار نشود.

وی ساماندهی و تقویت مدیریت شرکت کشت و صنعت مغان را ضروری خواند و افزود: تنها راهکار تقویت این شرکت واگذاری به بخش خصوصی نیست بلکه می توان برای تقویت و توسعه این شرکت مدیریت آن را تقویت کرد.

میرزاده گفت: این شرکت باید به عنوان یک شرکت موفق و کارآمد در سطح کشور و خاورمیانه تبدیل شود و در این صورت است که می توان شاهد رشد و شکوفایی در عرصه کشاورزی در دشت زرخیر مغان بود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزایش مکانیزاسیون شرکت و تغییر رویه آبیاری، کشاورزی دقیق، توسعه گلخانه ، توسعه باغ ها، تولید زیتون و روغن زیتون، توسعه تولید گیاهان دارویی، تولید نهال و بذر و ایجاد زنجیره های تولید و اشتغال و کارآفرینی را برای تداوم توسعه شرکت کشت و صنعت مغان موثر دانست.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات مدرن میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/