فرماندار پارس آباد:

عدم وجود زندان در پارس آباد خانواده زندانیان را دچار مشکل کرده است

 

فرماندار شهرستان پارس آباد : بعلت نبود زندان در شهرستان ، خانواده های زندانیان دچار مشکل می شوند.

 

به گزارش پارس آباد نیوز،مدیرکل زندان های استان اردبیل در سفر یکروزه کاری به شهرستان پارس آباد با فرماندار این شهرستان دیدار و پیرامون مشکل تامین اعتبار ساخت زندان این شهرستان رایزنی نمود.

فتحی در دیدار با علایی فرماندار شهرستان پارس آباد در تشریح ضرورت احداث زندان در این شهرستان گفت : « شایسته نیست متهمان حوزه های قضایی این شهرستان روانه زندان مشکین شهر شوند . این امر هم برای خانواده های زندانیان ، هم دستگاه قضایی که نیازمند است زندانی را برای تحقیق و محاکمه فرا بخواند و هم سیستم مدیریت زندان مشکلات عدیده ای ایجاد می کند . » مدیرکل زندان های استان اردبیل افزود : « نگاه ما بعنوان سازمان زندانها اصلاً مبتنی بر افرودن زندان یا توسعه بنا هایی بعنوان زندان نیست . اما در جایی که عدم وجود زندان به حقوق شهروندی شهروندی خانواده های زندانیان و مدیریت اصلاح و تربیت دیگر زندانیان گره می خورد لاجرم به فکر احداث زندان خواهیم بود. » فتحی در ادامه از نگاه مثبت و همگرایی و همفکری مسوولان شهرستان پارس آباد نسبت به ضرورت ایجاد زندان در این تقدیر نمود و خواستار رفع موانع اعتباری برای تکمیل هر چه سریعتر پروژه زندان این شهرستان شد.

علایی فرماندار پارس آباد نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت های احداث زندان در این شهرستان گفت : همان گونه که یک جامعه برای دانش افزایی و تولید علم به دانشگاه نیاز دارد . برای حفظ امنیت پایدار اجتماعی به زندان نیز نیاز دارد. برخی چیزها ضرورت های تلخی هستند که باید وجود آنها را بپذیریم .

دکتر علایی افزود : شهرستان پارس آباد به نسبت دیگر شهرستانها دیر تاسیس است از سویی نرخ رشد جمعیت در این شهرستان بالا می باشد . از این رو در برخی بخش ها نسبت به شهرستان های دیگر کاستی هایی وجود دارد از آن جمله عدم وجود زندان نیز شاید به این مساله باز می گردد. وی با اشاره به دلایل اجتماعی لزوم احداث زندان در این شهرستان گفت : « ما نیز نسبت به خانواده های زندانیان و خود زندانیان به عنوان افرادی از این جامعه احساس دین داریم و وظیفه داریم نسبت به کاستن مشکلات آنها گام های موثری برداریم . آرزوی ما این است که اصلاً زندانی نباشد . اما دلایل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی عدیده ای وجود دارد که ضرورت وجود زندان را توجیه میکند . »

فرماندار پارس آباد با اشاره به پایین بودن اعتبارات استانی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ افزود : دلیل عمده کاهش اعتبارات ساخت زندان این است که متاسفانه در تخصیص اعتبارات با کمبود بودجه مواجه هستیم . اما باید با همفکری ، رایزنی و همدلی استان را نسبت به تامین اعتبار لازم در این زمینه متقاعد کنیم .

وی افزود :  بنده از بتن اجتماع پارس آباد هستم و خوب میدانم که برخی خانواده های زندانیان برای دیدن پدر و یا فرزند خود حتی پول ایاب ذهاب از شهرستان پارس آباد تا زندان شهرستان مشکین شهر را نیز ندارند و این مساله بعنوان فرماندار شهرستان برای بنده مهم است و باید مشکل اساسی حل شود.

منبع: اداره کل زنداهای استان اردبیل

انتهای پیام/