امام جمعه پارس آباد:

برخورد قاطعانه دولت و قوه قضائیه با اخلالگران و مفسدان اقتصادی

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اینکه احتکار و گرانی اعتماد عمومی را سلب و جامعه را به سمت هرج و مرج می کشاند،گفت: بر برخورد قاطعانه دولت و قوه قضائیه  با اخلالگران و مفسدان اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش پارس آباد نیوز،سید سعید رشادی در خطبه های این هفته نمازجمعه پارس آباد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و تبریک این روز اظهار کرد: جوانان ما باید از زندگانی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) الگو گرفته و ازدواج ساده و آسان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به ۲۳ مرداد سالروز مقاومت اسلامی گفت: در سایه مقاومت اسلامی است که امروز رژیم صهیونیستی جرات جسارت به کشورهای اسلامی را ندارد و از روزی که مقاومت اسلامی شکل گرفت، دیگر اسرائیل اجازه قدرت نمایی به خود نداد.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به مساله بحران گرانی در کشور، افزود: درسته که در کشور گرانی است اما این مساله مقطعی بوده و طبیعی است که در همه کشورها می تواند گرانی وجود داشته باشد، بنابراین نبایستی افکار عمومی ملتهب شده و در کشور نگرانی ایجاد شود.

رشادی با بیان اینکه درخواست ما‌ از مسئولان این است که به مساله گرانی و احتکار اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: در مملکت داری نباید رودربایستی وجود داشته باشد و اگر مسئولی کار بلد نیست باید استعفا داده و یا اینکه کنار گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه احتکار، اعتماد عمومی را سلب و جامعه را به سمت هرج و مرج و فساد می کشاند، گفت: در شان جامعه اسلامی نیست که در آن گرانفروشی و احتکار باشد و این امر موجب افول و بدبینی مردم به جامعه می شود.

خطیب نمازجمعه پارس آباد با اعلام اینکه اخیرا با جابجایی و برکناری تعدادی مسئول وضعیت در بازار طلا و سکه و ارز تا حدودی آرام شد، افزود: الحمدالله رویکرد اخیر دولت نشان داده است که بایستی برخی مسئولان ناکارآمد برکنار شوند و اقدامات مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه کارساز بوده است.

رشادی با اشاره به عدم رسیدگی لازم به تخلفات مفسدان اقتصادی، بیان کرد: بایستی با اخلالگران و مفسدین اقتصادی و افرادی که باعث نارضایتی مردم و موجبات التهاب در جامعه و قشر فقیر کشور شده اند با قاطعیت برخورد شود.

وی در رابطه با شرکت کشت و صنعت و دامپروی مغان گفت: اخیرا شنیده ایم که این شرکت به علت زیانده بودن به فروش رفته است و جای تعجب دارد که چرا شرکتی با این عظمت زیانده شده است، حال اینکه کشت و صنعتی همچون فردوس با ۵۰۰ هکتار زمین کلی درآمد دارد اما همین کشت و صنعت مغان هر بار به سمت ضرردهی کشیده می شود و این برای ما جای سئوال دارد.

امام جمعه پارس آباد ادامه داد: متاسفانه یکسری بروکراسی اداری کشت و صنعت مغان را وابسته به تهران کرده است و اینگونه می شود بدون اینکه کسی خبر و وقتی برای سرکشی از این شرکت داشته باشد کشت و صنعت مغان را به حال خود رها کرده و اینچنین مشکلات هم پیش آید.

وی افزود: ما کاری به فروش کشت و صنعت مغان نداریم که به فروش رفته یا نرفته و اینکه چه کسی خریده، اما خواسته ما از مسئولان این است که کشت و صنعت باید همان کشت و صنعت مغان باقی بماند و اگر در آینده این شرکت بازیچه دست برخی ها شود ما اعتراض شدید خودمان را نشان خواهیم داد؛ زیرا که شما با هدف افزایش اشتغال در کشت و صنعت مغان این شرکت را واگذار کرده اید و ما منتظز این اقدام عملی شما هستیم.

وی گفت: ملت مغان ملت محترم و آبروداری است و نمی خواهد بخاطر این وضعیت پیش آمده مداخله ای در این مسائل کند و شما مسئولان هم باید با دقت کارهایتان را انجام دهید و انتظار ما از مسئولان این است که کشت و صنعت مغان در آینده ۳ یا ۴ هزار نفر کارگر استخدام کند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از مصاحبه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه مذاکره کردن یا نکردن فقط به رئیس جمهور مربوط است و به کسی ربطی ندارد، گفت: این حرف غلطی است، چرا که فصل الخطاب در سیاست های کلان مقام معظم رهبری هستند و ایشان تعیین می کنند که مذاکره شود یا خیر و همه تابع معظم له هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر دخالت شخصیت‌های نظامی و غیرنظامی در خصوص مسائل کشور، گفت: از طرف اهالی مغان، از پاسخ دندان شکن و کوبنده سردار جعفری و سردار سلیمانی در خصوص مسائل کشور بخصوص یاوه‌گویی‌های ترامپ تشکر می کنم.

وی همچنین به سفر آخوندی وزیر راه و شهرسازی به شهرستان پارس آباد اشاره کرد و از قول مساعد تخصیص بودجه برای پروژه چهاربانده کردن پارس آباد – اردبیل و همچنین تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – پارس آباد، اضافه شدن تعداد پروازهای پارس آباد و تکمیل بیمارستان جدید الاحداث شهدای پارس آباد خبر داد.

انتهای پیام/