اهدای اعضای بدن یک بانوی پارس آبادی به پنچ بیمار زندگی دوباره بخشید

مسئول واحد فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید

مسئول واحد فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اهدای اعضای بانوی پارس آبادی به پنج نفر حیاتی دوباره بخشید.

معصومه نجفی زارع مسئول واحد فراهم آوری و اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار پارس آباد نیوز، اظهار کرد: بانو سیده خانم تاج سر میری خواهر شهید سرافراز میر جابر میری که بعلت فشار خون بالا دچار خونریزی مغزی شده بود و با تایید مرگ مغزی او و با ایثار و فداکاری و رضایت خانواده اش با اهدای عضو به پنج نفر زندگی دوباره بخشید.

وی گفت: این بانوی ۴۸ ساله پارس آبادی دومین اهدای عضو از شهرستان پارس آباد در سال جاری و سیزدهمین اهدای عضو از استان اردبیل می باشد.

نجفی زارع افزود: در سال جاری ۹ بیمار در شهرستان پارس آباد دچار مرگ مغزی شده بودند که با فرهنگ سازی در مورد اهدای عضو افراد مرگ مغزی و رضایت خانواده ها می توانست به چندین بیمار زندگی دوباره بخشید.

به گزارش پارس آباد نیوز، مراسم تدفین این بانوی مرحومه عصر جمعه با حضور امام جمعه و مسئولین استانی و شهرستانی و آحاد مختلف مردم پارس آباد در قطعه “اهدا کنندگان عضو” در مزار شهدای شهر پارس آباد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام./