فرماندار پارس آباد:

هنرمندان در فرهنگ سازی جامعه نقش مهمی دارند

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: هنرمندان در فرهنگ سازی جامعه نقش مهمی دارند و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

بابک آدیگوزلی – پارس آباد نیوز/ علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان سرمایه های اجتماعی و ملی جامعه هستند و باید از پتانسیل و ظرفیت های آنان استفاده کرد.

وی ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که هنر باید در جهت فرهنگ عمومی هدایت شود، گفت: هنرمندان در خصوص فرهنگ سازی و تحولات فرهنگی و اجتماعی که نقش مهمی در جامعه دارند، می توانند در قالب هنر به خوبی برای اقشار جامعه بیان کنند.

وی بیان کرد: برای پاسداشت مقام ادبی استاد شهریار شاعر گرانقدر، تندیس این شاعر با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون ریال به زودی در میدان ورودی این شهرستان از طرف اجیرلو نصب خواهد شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد بعد شنیدن مشکلات هنرمندان به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، تاکید کرد: جلسه بعدی ظرف یکماه آینده با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و معاونین مربوطه در جهت رسیدگی به مشکلات و خواسته های هنرمندان و در راستای تداوم این نشست ها برگزار شود.

مجتبی هاتف رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد در این نشست طی آماری تصریح کرد: شهرستان پارس آباد با ۹ انجمن فرهنگی هنری و بیش از ۷۰۰ عضو و ۴ موسسه فرهنگی و هنری و آموزشگاههای آزاد، ۱۷ مورد کانون های آگهی تبلیغاتی، ۵۵ مورد کانون های فرهنگی هنری مساجد، ۲۵ مورد چاپخانه و خدمات چاپی، ۶ گروه نمایش دارای پروانه، ۲ مورد موسسه قرآنی و ۳ مورد گیم نت فعالیت دارند.

وی در خصوص آمار اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: ۱۰ مورد نشریات محلی با گستره توزیع منطقه ای و استانی و محلی، ۱۰ مورد پایگاههای خبری، ۸ مورد نمایندگی روزنامه های سراسری و ۳ مورد نمایندگی خبرگزاری ها از جمله فارس، تسنیم و ایرنا در شهرستان پارس آباد فعال می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد با اشاره به بیمه هنرمندان اظهار داشت: ۲۰۰ نفر از هنرمندان تحت پوشش بیمه هستند و امسال ۵۰ هنرمند به صندوق بیمه هنرمندان معرفی کردیم که بیمه ۱۰ مورد تکمیل و بقیه در نوبت هستند.

هاتف ادامه داد: شهرستان پارس آباد هنرمندان به نامی دارد که در رویدادهای بین المللی حرفی برای گفتن دارند و حمایت از این هنرمندان باعث پیشرفت و آثار ماندگارتری از آنها خواهد بود.

وی افزود: سن رو باز در سطح شهر که جهت برگزاری مراسمات و رویدادهای فرهنگی و هنری و افزایش شور و نشاط و نگار خانه دایمی در شان شهرستان را از عمده کمبود این شهرستان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری پارس آباد نیوز، ایجاد شرکت های تعاونی، مسکن و قطعه هنرمندان، حمایت از آثار هنرمندان، بیمه و دریافت تسهیلات، حمایت از نشریات محلی و مکانی مناسب برای تمرین و برگزاری نشست های اعضا و خانه هنرمندان جز درخواست های هنرمندان در این نشست بود.

انتهای پیام/