فرماندار پارس آباد:

بیش از ۴ هزار دانشجو در دانشگاههای پارس آباد تحصیل می کنند

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: ۴ هزار و ۳۶ دانشجو در ۱۰۶رشته در دانشگاههای شهرستان پارس آباد تحصیل می کنند.

بابک آدیگوزلی – پایگاه خبری پارس آباد نیوز/ علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد ضمن تبریک روز دانشجو به اصحاب علم و اندیشه، اظهار کرد: ۱۶ آذر روزی تاریخی و تبلوری از روحیه ضد استکباری و ضد استبدادی دانشجویان و ملت ایران بوده و نقطه عطفی در نقش قشر فرهیخته دانشجویی در تاثیر گذاری بر تحولات بنیادین جامعه محسوب می شود.

وی گفت: بی تردید در شرایط حساس کنونی، که دشمنان ملت ایران با تحمیل تحریم های ظالمانه سعی در تضعیف اراده ملی ایران در دستیابی به استقلال و رشد و شکوفایی را دارند، نقش دانشجویان و جامعه علمی دانشگاهی کشور به عنوان خط مقدم جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی، اقتصادی و علمی بسیار برجسته بوده و با فعالیت های علمی توانسته است چهره ای نوین از کشور را در انظار جهانی ترسیم نموده و ناکارآمدی تحریم های ظالمانه را به اثبات برساند.

فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره به مقام بزرگداشت غلامحسین ابوالحسنی تنها شهید دانشجوی این شهرستان بیان کرد: شهدا با نثار جانشان باعث عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران شدند که امروزه دانشجویان باید شهدا را الگوی خود داشته و بدانند که آرامش و آسایش زندگی را مدیون خون شهدا هستیم.

علایی در خصوص دانشگاههای شهرستان پارس آباد عنوان کرد: ۴ هزار و ۳۶ دانشجو در ۱۰۶ رشته و در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و در شش واحد دانشگاهی اعم از دانشگاههای پیام نور، آزاد اسلامی، دانشکده سما، علمی کاربردی شماره یک، علمی کاربردی خانه کارگر و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در شهرستان پارس آباد وجود دارد و رتبه های برتر کنکور سراسری خصوصا در رشته های پزشکی هم از این شهرستان در عرصه دانشگاهها داریم، ادامه داد: انشالله با هماهنگی ها و پیگیری ها بتوانیم دانشکده پزشکی هم در شهرستان پارس آباد به لحاظ استعداد ها و پتانسیل های دانش آموزان علاقه مند به این رشته ایجاد کنیم.

فرماندار شهرستان پارس آباد در خصوص اشتغال زایی و فارغ التحصیلان دانشجویان افزود: تاسیس نمایندگی جهاد دانشگاهی و مرکز پارک علم و فناوری در این شهرستان امید است در توسعه فناوری و اشتغال دانشجویان مفید باشد.

انتهای پیام/