آخرین جلسه شورای اداری شهرستان پارس آباد برگزار شد

رکورد جذب حداکثری اعتبارات و ایجاد اشغال در سال ۹۷ در ویترین افتخارات شهرستان پارس آباد

فرماندار شهرستان پارس آباد در این نشست، از جذب حداکثری اعتبارات در سال ۹۷ خبر داد و گفت: شهرستان پارس آباد با کمک و همفکری و هماهنگی دستگاههای اجرایی توانست حداکثر اعتبارات لازم در استان را جذب کرده و رتبه اول توزیع اعتبارات اشتغالزایی در استان را به خود اختصاص دهد.

 

به گزارش پارس آباد نیوز،آخرین جلسه شورای اداری شهرستان پارس آباد در سالجاری (۹۷) صبح امروز شنبه باحضور فرماندار و معاونان و ورسای تمامی ادارات و دستگاهها بطور سنتی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این نشست، از جذب حداکثری اعتبارات در سال ۹۷ خبر داد و گفت: شهرستان پارس آباد با کمک و همفکری و هماهنگی دستگاههای اجرایی توانست حداکثر اعتبارات لازم در استان را جذب کرده و رتبه اول توزیع اعتبارات اشتغالزایی در استان را به خود اختصاص دهد.

علایی همچنین از کسب رتبه اول اشتغال و سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: به دنبال جذب حداکثری اعتبارات رتبه اول اشتغال و سرمایه گذاری در استان نیز به شهرستان پارس آباد رسید تا برای اولین بار در طول چهل سال گذشته پارس آباد در جایگاه واقعی خود بایستد.

وی کسب این افتخار را مدیون تلاش بانک ها، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، اداره بهزیستی ،کمیته امداد و نهایتا همکاران خود در فرمانداری دانست و گفت: با تلاش و اقدامات شبانه روزی و دلسوزانه این دستگاه ها موفق به کسب این رکورد شدیم.

فرماندار شهرستان پارس آباد راه اندازی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بزرگ شهدا را نقطه عطفی در تحولات منطقه دانست و گفت: ۱۲ سال پیش این بیمارستان کلنگ زنی شد اما در ادامه پیشرفت آن با کندی و سستی مواجه شد تا اینکه امسال با تلاش و مساعدت تمامی دستگاه ها و عنایات دانشگاه علوم پزشکی استان بخشی از این دست آورد مهم و حیاتی محقق و در خدمت مردم قرار گرفت اما همچنان نیازمند یاری و مساعدت مسئولان استان و نماینده برای بهره برداری نهایی می باشد.

برنامه ریزی در جهت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از دیگر دستاوردها و تدابیر فرمانداری در سال جاری بود که بعد از سالها تنش و معضل خرید تضمینی محصولات کشاورزان که منجر به تحمیل خسارت برای کشاورزان می شد با افزایش مراکز خرید، موجب تسهیل در خرید محصولات کشاورزی و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و مهمتر از همه موجب کوتاه شدن دست دلالان ، از دست رنج کشاورزان و زارعین شد.

علایی در بخش دیگری از سخنان خود به شکل صحیح تکریم ارباب رجوع در دستگاه ها اشاره کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع ،رسیدگی به مشکلات و معضلات مردم ، رعایت حقوق شهروندی و جذب سرمایه گذار جزو خطوط قرمز فرمانداری بوده و با هیچ احدی در این خصوص مماشات نخواهد شد.

توصیه و سفارش اکید به رعایت دستورالعمل های استاندارد در چهارشنبه سوری امسال از سوی دستگاهها از جمله هلال احمر، نیروی انتظامی ،اورژانس، آتش نشانی و دیگر دستگاه ها در راستای پیشگیری از هرگونه حوادث ناگوار و استقبال از میهمانان نوروزی و اسکان آنها توسط اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از دیگر محورهای سخنان فرماندار شهرستان پارس آباد در این جلسه بود.

علایی از اتخاذ تدابیر متناسب برای کنترل بازار و توزیع میوه شب عید به مقدار نیاز خبر داد و افزود: توزیع میوه شب عید به نرخ دولتی در جهت کنترل بازار و تثبیت قیمت ها از فردا در نقاط و نواحی مشخص شده توزیع و در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان پارس آباد در ادامه به موضوع توزیع عادلانه آگهی ها از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد اشاره کرد و گفت: عدول و عدم رعایت دستورالعمل اجرایی در توزیع آگهی ها با قانون منافات داشته و بر اساس قانون توزیع هر گونه آگهی ، مزایدات، مناقصات، رپورتاژ، تبلیغ و اطلاع رسانی باید از طریق اداره ارشاد اسلامی و صرفا بین خبرنگاران فعال و مجوز دار توزیع شود هر گونه فرایندی خارج از چهارچوب قانونی تخلف بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

تبیین سیاست ها و خط مشی دستگاه های اجرایی شهرستان پارس آباد در سال آتی از دیگر محورهای سخنان فرماندار در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان پارس آباد در یسال ۹۷ بود.

بر این اساس تسریع در تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهدا، جذب اعتبار و تسریع در راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان پارس آباد ،انسجام در برگزاری هرچه باشکوه انتخابات ، دوری جستن و پرهیز از ممزوج شدن در جریان های سیاسی و انتخاباتی، جذب سرمایه گذار و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش های مختلف و صیانت از حقوق شهروندی از جمله سیاست ها و خط مشی فرماندار شهرستان پارس آباد در سال آتی بود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان و تعدادی از مسئولان و روسای ساعی و پرتلاش ادارات و دستگاه ها به پاس قدردانی از زحمات آنان از سوی فرمانداری لوح سپاس و تندیس افتخار اهدا شد.

خبرنگار: رضا امیرپور

?