فرماندار پارس‌آباد:

روز سیزده بدر با طبیعت مهربان باشیم

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: در روز سیزده بدر ضمن احترام به طبیعت، با طبیعت مهربان باشیم.

 

بابک آدیگوزلی/ به گزارش پایگاه خبری پارس آباد نیوز، علی علایی فرماندار شهرستان پارس‌آباد در گفت و گو با خبرنگار پارس آباد نیوز،  اظهار کرد: جشن سیزده بدر روز سیزدهم فروردین ماه از جشن های نوروزی است که در تقویم رسمی کشور هم این روز به نام روز طبیعت نامگذاری شده است و اکثر مردم در این روز چند ساعتی را در دل طبیعت سپری می کنند که ضمن احترام به طبیعت با طبیعت هم مهربان باشیم.

وی ضمن تاکید بر همکاری مردم با همیاران محیط زیست، گفت: مسافران و همشهریان عزیز به هیچ عنوان هیچ زباله ای از خود در طبیعت بجا نگذارند و با همراه داشتن یک کیسه زباله، زباله‌های تولیدی را جمع آوری کرده و در سطل زباله‌های تعبیه شده در سطح شهر قرار دهند.

فرماندار شهرستان پارس آباد ادامه داد: از تخریب و آتش زدن جنگل ها خودداری کنید و اگر به هر دلیلی در طبیعت آتش روشن میکنید پس از استفاده، لطفا از خاموشی کامل آتش مطمئن شوید و سپس منطقه را ترک کنید.

وی با اشاره به اینکه ماهی قرمز گونه غیربومی و مهاجم بوده و با ورود به منابع آب، آشیان اکولوژیک گونه های دیگر را اشغال نموده و برای طعمه، فضا و تخمهای آبزیان دیگر مشکلاتی به وجود می آورد، اظهار داشت: از رها سازی ماهی های قرمز در منابع آبهای سطحی رودخانه ها، تالابها، دریاچه ها و کانالهای آبرسانی خودداری نمایند و تا با این کار از آسیب های طبیعی رهاسازی این گونه از ماهیها جلوگیری شود.

علایی ضمن اشاره به ظرفیت و پتانسیل های گردشگری شهرستان پارس آباد عنوان کرد: قلعه اولتان، تپه نادری، سواحل زیبای رود ارس، سایت احیای آهوی مغان، مزارع سرسبز گندم و کلزا، مراتع زیبا و بکر عشایر شاهسون مغان، چهل پله، تالاب‌های سد میل مغان و تپراق کندی، دریاچه شهرک آیت اله غفاری، یکی از شهرستان‌های مستعد گردشگری است.

وی افزود: در این مدت شهروندان و گردشگران با مأمورین نظامی و انتظامی، راهنمایی و رانندگی خصوصا پلیس‌راه در جهت نظم و کاهش ترافیک در جهت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر همکاری نمایند.

فرماندار شهرستان پارس آباد تصریح کرد: تلفن های ۰۹۶۲۹ میراث فرهنگی و گردشگری برای راهنمایی اماکن گردشگری شهرستان و تلفن‌های ۱۴۹۰ و ۱۵۹۰ برای دریافت شکایات مردمی از خدمات درمانی و بهداشتی در ایام نوروز آماده خدمت رسانی می‌باشد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی اخیر کشور و آماده باش اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان پارس آباد، هرچند که خطر سیل شهرستان را تهدید نمی کند، اضافه کرد: تا حد امکان از نزدیکی در کانال ها و رودخانه ها اتراق نکنید و اطلاعیه های هواشناسی را جدی بگیرید تا خدای نکرده شاهد هیچ اتفاق ناگواری نباشیم.

انتهای پیام/