معاون توسعه روستایی رئيس جمهور:

بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در سطح ۱۵۰۰ هکتار در شهرستان پارس آباد راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پارس آباد نیوز،محمد امید روز سه شنبه در بازدید از گلخانه شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان پارس آباد راه اندازی خواهد شد و هدف از راه اندازی این شهرک گلخانه ای صادرات محصولات گلخانه ای به کشورهای همسایه است.

وی با بیان اینکه ۳۲ محصول گلخانه ای در این گلخانه پیش بینی شده است، افزود: تمامی امکانات بسته‌بندی صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرک گلخانه ای هدف گذاری شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: ۷۰۰ هزار تن ظرفیت این گلخانه است و نخستین فاز آن نیز ۴۵ روز دیگر در سطح ۵۰ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.

امید گفت: این پروژه در دو فاز یک هزار و یک هزار و ۵۰۰ هکتار طراحی شده و درسطح خاورمیانه بی نظیر است.

وی افزود: با راه اندازی این پروژه ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب سالانه در این شهرک صرفه‌جویی خواهد شد و با اتمام این پروژه تحول بزرگی در منطقه به وقوع خواهد پیوست و برای بیش از ۲۰ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان اردبیل مخصوصا مناطق روستایی شهرستان پارس آباد، گفت: با پیگیری های استاندار اردبیل از منابع اعتباری و مالی موجود در حوزه روستایی ریاست جمهوری برای پیشرفت،توسعه و گسترش اشتغال و ایجاد زیرساختها در مناطق روستایی استفاده  بیش از پیش می‌کنیم.

محمدامید افزود: در شرایط فعلی که منابع آبی کشور محدود است راه اندازی این پروژه نقش به سزایی در ذخیره آب ایفا می کند.

محمد امید اظهار کرد: شرایط استثنایی آب و خاک و اقلیم طبیعی این منطقه سبب شده است تا انواع محصولات گلخانه ای باغی و زراعی در این منطقه کاشت و تولید شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در حالی روز سه شنبه ۳۱ خرداد ماه وارد فرودگاه شهرستان پارس آباد مغان شد و مورد استقبال مقامات استانی و شهرستانی قرار گرفت که بازدید از مجتمع آبرسانی بخش موران و واحد اشتغالزایی روستایی تولیدی پوشاک در بخش رضی شهرستان گرمی از اهداف این سفر است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/