استاندار اردبیل:

بخش باری فرودگاه پارس آباد توسط خریدار کشت و صنعت مغان راه اندازی می شود

استاندار اردبیل گفت: با مشارکت خریدار کشت و صنعت مغان بخش باری فرودگاه پارس آباد تا ۲ ماه آینده طراحی و سال آینده راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پارس آباد نیوز،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان در تابستان پیش رو اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا در جریان این سفر امتیازات و اعتبارات خوبی کسب کنیم، جلسات کارشناسی قبل از سفر آغاز شده و با برگزاری نشست های تخصصی در دفتر ریاست جمهوری به دنبال استفاده بیشتر از این سفر هستیم.

وی با اشاره به سیاست های صادرات محور در استان اردبیل از راه اندازی بخش باری فرودگاه پارس آباد مغان خبر داد و گفت: این اقدام مهم را با مشارکت خریدار کشت و صنعت مغان در برنامه قرار دارد و تا ۲ ماه آینده طراحی آن آماده و در سال آینده راه اندازی خواهد شد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و بویژه با راه اندازی بخش باری فرودگاه های استان، امکان صادرات محصولات ارزشمند استان به کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم می شود.

وی افزود: چند طرح بزرگ کشاورزی، اقتصادی و تولیدی در این سفر به بهره برداری خواهد رسید که هر کدام نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان خواهند داشت و برای تکمیل طرح های دیگر هم برنامه ریزی می‌کنیم.

به گفته بهنامجو، طرح اراضی پایاب سد خداآفرین در جریان سفر رئیس جمهوری به بهره برداری رسیده و بخش دیگری از آن زیر کشت می رود، این طرح که با ۲ مشکل کمبود حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و تعیین تکلیف حقوق عرفی و قانونی بهره برداران مواجه بوده و در دست بررسی و رفع شدن هستند.

استاندار اردبیل همچنین در زمینه وضعیت کشت و صنعت های فعال در مغان و عشایر محدوده نشین آنها گفت: حقوق قانونی و عرفی افراد محدوده نشین در اراضی پایاب خدآفرین، کشت و صنعت مغان و کشت و صنعت پارس تامین می شود، از قبل انقلاب تاکنون عشایر در مشکل هستند و به حق و حقوق خود نرسیده اند.

وی تاکید کرد که طبق قولی که در حضور نمایندگان و عشایر داده است ظرف ۶ ماه گذشته مستندات لازم جمع آوری و به مقام های دولت ارائه شده و نماینده محترم ولی فقیه در استان نیز با حساسیت پیگیر موضوع هستند.

وی بیان کرد: در سال ۸۷ وعده ای به عشایر داده شده که منجر به قرارداد نشده است و ما پیگیر طرح موضوع در هیئت دولت و نهایی کردن حقوق ایشان هستیم، خریدار شرکت کشت و صنعت مغان به صورت کتبی اعلام نموده که در صورتی که طبق قانون بخشی از اراضی واگذار شده به وی در اختیار محدوده نشینان و عشایر قرار بگیرد با رضایت کامل این اراضی را در اختیار قوه قضائیه و مردم قرار خواهد داد.

بهنامجو همچنین به بحث واگذاری کشت و صنعت مغان اشاره کرد و گفت: خریدار اول شرکت کشت و صنعت مغان دارای اهلیت و صلاحیت کافی نبود و با دقت دستگاه های نظارتی و تذکر مقام ها و شورای تامین استان این واگذاری لغو و این شرکت با همان قیمت نفر اول به نفر دوم که صلاحیت و اهلیت لازم را دارد واگذار گردید.

وی اضافه کرد: خریدار شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان هم در زمینه رعایت حقوق کارکنان و افزایش حقوق و عقد قرارداد با آنها بسیار خوب عمل کرده و هم با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی در حال نصب تجهیزات صنایع تبدیلی است.

وی به برخی مسایل در باره این واگذاری اشاره کرد و گفت: تحقیق و تفحص حق قانونی و نظارتی مجلس است و با بررسی روند واگذاری و وضعیت این شرکت گزارش خود را به دستگاه های نظارتی ارائه خواهد کرد، ما این واگذاری را از نمونه های خوب واگذاری می دانیم و امیدواریم موجب رونق شرکت شود.

انتهای پیام/