قلع و قمع ۶۰ مغازه احداثی غیرمجاز در پارس‌آباد

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل گفت: ۶۰ مغازه غیرمجاز در شهرستان پارس‌آباد به مساحت ۳۸ هکتار که در اراضی دولتی احداث شده بود قلع و قمع شده است.

به گزارش پارس آباد نیوز، فرهاد احدی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: ما از ابتدای سال ۹۶ فعالیت‌مان را در قالب یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل آغاز کردیم به طوری که در ابتدای کار همکاران ما دوره‌های ضابطین خاص را گذراندند و در ادامه آموزش مبانی انتظامی و همچنین تجهیز مراکز یگان را در شهرستان‌ها به نیروی انسانی، امکانات خودرویی و تجهیزات مورد نیاز شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در این دو سال بیش از ۴۵ درصد نیروها و تجهیزات خودرویی ما در بیش از ۱۰ شهرستان افزایش یافته و شاهد معارفه مسئولن یگان حفاظت در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان انتظامی و قضائی بودیم.
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل رویکرد اصلی این یگان را فعال کردن گشت های مقابله با تصرف اراضی ملی اعلام کرد و افزود: ما براساس سیاست سازمان ملی زمین و مسکن و در استان‌ها با همکاری راه و شهرسازی فعالیت‌هایمان را انجام می‌دهیم و بیش از ۶ هزار هکتار اراضی تحت حفاظت و صیانت این یگان قرار دارند.
احدی ادامه داد: ما از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی در محدوده ۱۰ کیلومتری شهرها و بخش‌ها جلوگیری کرده و سعی داریم تا اجازه ندهیم در شهرک‌ها و حاشیه شهرها ساخت و ساز غیرقانونی انجام شود.
وی همکاری و تعامل یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل را با مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی و شهرداری‌ها در محدوده شهرها یادآور شد و تصریح کرد: ما در طول سال ارتباط نزدیکی را گشت اجرائیات شهرداری و سایر مجموعه‌های قضائی و انتظامی داریم به طوری که با تاکید دادستان در ایام عید حتی گشت‌های تلفیقی در رفع تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل در مورد ساخت و سازهای حریم جاده‌ها نیز بیان کرد: مسئولیت این کار با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و ما هیچ مسئولیتی در این زمینه نداریم.
احدی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تاکنون ۱۸۰ هکتار اراضی به ارزش ۵۲۶ میلیارد تومان رفع تصرف شده است، اضافه کرد: شاخص‌ترین این اقدام قلع و قمع ۶۰ مغازه احداث غیرمجاز در پارس‌آباد به مساحت ۳۸ هکتار بوده که ما با همکاری شورای تامین شهرستان و مدیریت دستگاه‌های اجرایی این رفع تصرف انجام شده است.
وی ارزش ریالی این مغازه‌های احداثی غیرمجاز را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: البته این قیمت مربوط به نرخ‌گذاری کارشناسی بوده و در صورت تفکیک قیمت آن بالاتر نیز می‌باشد.
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل ادامه داد: ما رتبه اول کشور را در اجرای احکام قضائی به دست آوردیم و جزو استان‌های شاخص در رفع تصرفات غیرقانونی محسوب می‌شویم.

سفر فرمانده یگان حفاظت کشور به اردبیل   احدی یکی از مشکلات یگان حفاظت را عدم اطلاع‌رسانی و آگاهسازی مردم در مورد محدوده قانونی شهرهای مختلف اعلام کرد و گفت: ما در این زمینه نسبت به تهیه و توزیع ۷ هزار برگ بروشور اقدام کردیم تا با توزیع آن در بین مشاوران املاک و عموم مردم آنها را نسبت به محدوده‌های قانونی آشنا کنیم تا تصرف غیرقانونی در اراضی ملی رخ ندهد.
وی افزود: ۳۰ عدد نیوجرسی با همکاری مدیر کل راه و شهرسازی و تابلوهای دو متری هشدار قضائی در اختیار ما قرار گرفته تا در محدوده‌ها و اراضی مشخص شده آنها را نصب کنیم.   فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل بیان کرد: با مشارکت دادگستری استان اردبیل ۵ هزار برگ بروشور نیز آماده توزیع خواهد شد و با تلاش مدیریت روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیش از ده‌ها خبر و اطلاعیه در این حوزه از طریق رسانه‌ها پخش شده است.
احدی همچنین از رفع تصرف زمین اختصاص یافته به ایستگاه راه آهن اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: سال‌ها ۱۰۰ هکتار زمین در محدوده شهر اردبیل مورد اختلاف اهالی و راه آهن بود که با اجرای دقیق قانون این ۱۰۰ هکتار زمین به شکل کامل رفع تصرف و در اختیار راه آهن اردبیل قرار گرفت.
وی به سفر فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی به استان اردبیل در اوایل هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: در این سفر سرهنگ خردمند از فعالیت‌های مناسب و مطلوب یگان حفاظت اردبیل بازدید و در جریان کارهای انجام شده قرار خواهد گرفت که امیدواریم این سفر نتایج و ثمرات خوبی نیز در تجهیز و تامین برخی از امکانات برای یگان اردبیل در پی داشته باشد.
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل در پایان از رفع تصرف اراضی برای احداث تصفیه‌خانه آب شرب در محدوده شهرک صنعتی شماره یک خبر داد و گفت: ما موفق شدیم بعد از سال‌ها اختلاف ملکی در این اراضی محدوده را در اختیار آب و فاضلاب شهرستان اردبیل قرار دهیم.

انتهای پیام/

انتشار مطالب دیگر رسانه ها در آران مغان لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.