جمع بندی مذاکرات باید در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود/ نباید هیجان زده به این توافق نگاه کنیم

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید نتیجه مذاکرات هسته‌ای و توافق انجام شده، مصادره به یک جریان و یا جناح خاصی شود در حالی که برنده اصلی مردم هستند.

http://www.parsabadnews.ir/wp-content/uploads/2015/07/13921002000120_PhotoA.jpgحجت‌الاسلام حبیب برومند در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده با تلاش و سخت‌کوشی تمام سعی کرد تا حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات هسته‌ای به اثبات برساند هر چند که دشمنان خیره‌سر همچنان بر این باور بودند که جمهوری اسلامی ایران را به هر وسیله‌ای می‌توانند به زانو درآورند.

وی رسیدن به توافق عزتمندانه و غرورآفرین را نتیجه هدایت‌ها و رهبری‌های مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: ما با قدردانی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بر این باوریم که جمع‌بندی مذاکرات باید در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: این مذاکرات اعتماد‌سازی کامل برای ایران اسلامی بود علی‌رغم آن که آمریکایی‌ها و گروه ۱+۵ بیش از هر زمان دیگر به این توافق نیاز داشتند.

برومند با بیان اینکه نباید غیر منطقی و یا هیجان‌زده به این توافق هسته‌ای نگاه کنیم بلکه باید با دقت نظر بیشتر و تعامل سعی کنیم تا از ظرفیت موفقیت در مذاکرات هسته‌ای برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران استفاده کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه محوریت مذاکرات هسته‌ای را مقام معظم رهبری برعهده داشتند قطعاً توافق حاصل شده در چارچوب خطوط قرمز نظام و منافع ملی است و به یقین مجلس نیز باید این توافق را نهایی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر بعد از سال‌ها توافق نهایی با رفع تحریم‌های کامل از سوی استکبار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در مسائل هسته‌ای و علمی برقرار باشد قطعاً این روند به نفع کشور بوده و زمینه ارتقا و اعتلای جایگاه کشورمان را نیز در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی فراهم می‌کند.

برومند اضافه کرد: نباید هیچ جریانی، حزب و گروهی این مذاکرات را به نفع خود مصادره کرده و یا از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی و انتخاباتی استفاده کند چرا که سال‌هاست ملت ایران با ایستادگی خود و مسئولان با تبعیت مقام معظم رهبری تلاش کردند تا در این سنگر موفقیتی بزرگ فراهم آید به طوری که دولت‌های متعددی مذاکرات را به پیش برده و همواره حمایت‌های مقام معظم رهبری و مردم پشتوانه این مسائل بوده است.