احداث خطوط راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان صادرات را هموار می کند

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس گفت: با احداث خطوط راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان زمینه عرصه صادرات و ترانزیت محصولات کشاورزی فراهم می شود.

pars2345

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارس آباد نیوز،شکور پورحسین با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت کشاورزی و پرورش ماهی حوزه در انتخابیه خود، با بیان اینکه با ایجاد منطقه آزاد پارس آباد، بیله سوار و گرمی ظرفیت ترانزیت محصولات کشاورزی به نحو مطلوب در منطقه محیا می شود، تصریح کرد: در کنار اینها با احداث راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان نیز می توانیم، در عرصه صادرات بسیار هدفمند حرکت کنیم.

پورحسین با بیان اینکه مغان یکی از قطب های کشاورزی خاورمیانه به شمار می آید، ادامه داد: دشت مغان با توجه به اینکه در نطقه صفر مرزی قرار دارد، دارای ظرفیت اقتصادی مناسبی است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سرمایه گذار باید در صنعت کشاورزی ویژگی هایی نظیر توان مالی، فنی، حسن سابقه را داشته باشد، افزود: بازار روسیه، آستاراخان و جمهوری آذربایجان می تواند با توجه به موقعیت پارس آباد و بیله سوار برای منطقه از منظر اقتصادی بسیار کاربردی باشد.

پورحسین همچنین درباره وضعیت پرورش ماهی در شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار گفت: این حوزه انتخابیه شرایط مساعدی برای پروش ماهی دارد و این درحالی است که نرخ بالای خوراک دام و طیور و آبزیان موانعی در راستای تولید بهینه ایجاد کرد است، بنابراین با کاهش نرخ نهاده های خوراکی ما می توانیم با توجه به موقعیت آب و هوایی پارس آباد و بیله سوار در راستای افزایش تولید ماهی به نحو مطلوبی حرکت کنیم.

نماینده مردم  پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نرخ نهاده های خوراکی ماهی در  کشور به نحو مطلوبی کاهش یابد، شاهد افزایش تولید ماهی در کشور خواهیم بود، خاطرنشان کرد: نرخ رقابتی با افزایش تولید و کاهش نرخ نهاده های خوراکی با توجه به میزان ظرفیت تولید پروش ماهی در این حوزه انتخابیه امکان پذیر خواهد بود./ خانه ملت

انتهای پیام/