زلزله جمهوری آذربایجان یک کشته و ۲ مجروح در شهرستان مرزی پارس‌آباد برجای گذاشت

فرماندار شهرستان مرزی پارس‌آباد گفت: در پی زمین لرزه ۵٫۲ ریشتری صبح امروز در پارس آبادمغان، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

 

pars363

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارس آباد نیوز،اکبر صمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار آران مغان اظهار داشت: در ساعت ۹:۱۶ صبح امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵٫۲ ریشتر ایمیشلی در جمهوری آذربایجان را لرزاند که با توجه به اینکه این منطقه در نقطه مرزی با کشورمان واقع شده لرزه‌های آن در شهرستان پارس آبادمغان نیز احساس شد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش موسسه ژئو فیزیک این زمین لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: بلافاصله پس از این زمین لرزه، مدیریت بحران شهرستان پارس آباد تشکیل جلسه داده و اکیپهای فرمانداری، بخشداری و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های اولیه به تعدادی از واحدهای مسکونی در پارس آباد خساراتی وارد شده و دیوار برخی از این منازل ترک خورده است، تصریح کرد: در این بلایای طبیعی دو تن حین فرار دچار مصدوم و متاسفانه یک پیرمرد حدود ۶۲ ساله نیز به دلیل ترس ناشی از زمین لرزه سکته کرده و جان خود را از دست داد.

صمدی فاصله کانون زمین لرزه با کشورمان را حدود ۴۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر کلیه دستگاه‌های امدادی در آماده باش هستند.

گفتنی است، فرماندار پارس آباد پس از جلسه مدیریت بحران این شهرستان، به همراه اعضای ستاد بحران پارس آباد راهی مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری شدند.

انتهای پیام/