دستگیری تعدادی از مدیران گروه ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی در پارس آباد/ پلیس با مواد محترقه در جشن های عروسی بشدت برخورد می کند

فرمانده انتظامی پارس آباد از احضار و دستگیری تعدادی از فعالان و مدیران گروه ها و کانال های شبکه های اجتماعی در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارس آباد نیوز،به نقل از آران مغان، سرهنگ حسین بهمنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به درخواست های مردمی مبنی بر برخورد قاطع و قانونی با کاروان های عروسی مزاحم، اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه قضایی منطقه، برخورد با این نوع ناهنجاری و مخلّان نظم و آرامش جامعه به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی افزود: در روزهای اخیر برخی از افراد در جشن های عروسی با به راه اندازی کاروان های عروسی و ایجاد آلودگی صوتی در سطح شهر پارس آباد باعث مزاحمت برای شهروندان و سلب آسایش و آرامش عمومی می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان پارس آباد ادامه داد: در این راستا وسایل نقلیه ای که بخواهند با حرکت های نامتعارف و رفتارهای غیر اخلاقی و خلاف قانون، کاروان های عروس راه اندازی کرده و سر و صدای ناهنجار ایجاد کنند، از سوی پلیس اعمال قانون می شوند.

بهمنی نسبت به استفاده از هرگونه مواد محترقه و منفجره در آیین های جشن عروسی هشدار داد و گفت: با هماهنگی و تاکید دستگاه قضایی منطقه، نیروی انتظامی با کسانی که تا پاسی از شب با حرکت کاروان های عروسی و ایجاد صداهای مهیب و آزار دهنده و رعب و وحشت در میان مردم و نیز راه بندان و انجام حرکات نامتعارف با وسیله نقلیه، آسایش و آرامش جامعه را به هم می زنند برخورد قانونی می کند.

وی با بیان این که نیروی انتظامی هیچ گاه با عروسی و شادی مشروع و سالم مردم مخالف نیست اما با ناهنجاری ها و رفتارهای خلاف قانون برخورد می کند، تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت شبانه برای شهروندان و قانون شکنی از جمله استفاده از مواد منفجره و محترقه در عروسی ها، صاحبان عروسی و افراد فرصت طلب دستگیر و به همراه پرونده متشکله تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

فرمانده انتظامی پارس آباد بر ضرورت نظارت و کنترل فرزندان از سوی والدین تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی از جوانان بدون اطلاع خانواده ها و به دور از چشم والدین تا پاسی از شب در خیابان ها و پارک ها حضور دارند که این منجر به بی بندوباری و انحراف جوانان می شود.

بهمنی از احضار و یا دستگیری تعدادی از فعالان و مدیران گروه ها و کانال های شبکه های اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد به اتهام نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی و توهین و افترا به برخی از اشخاص حقوقی و حقوقی و فعالیت غیر قانونی دستگیر و با دستور مقام قضایی منطقه روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه عده ای فکر می کنند تخلفات در شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی با حجم گسترده ای که دارند قابل رصد و شناسایی نیست، ادامه داد: پلیس فتا در راستای رویکرد پیشگیرانه خود به صورت روزانه تمامی سایت ها و شبکه های اجتماعی مجازی را که احتمال وقوع جرم در آنها وجود دارد مورد رصد و پایش قرار داده و با کسانی که با اقدامات مجرمانه این فضا را نا امن کنند برخورد قانونی می کند.

سرهنگ بهمنی به اقدامات پلیس شهرستان پارس آباد در زمینه پیشگری از سرقت اشاره کرد و از کاهش ۲۴ درصدی سرقت نسبت به پنج ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: اخیراً با تلاش شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی موفق شدیم سارقان طلا و جواهر را شناسایی و دستگیر کنیم.

فرمانده انتظامی پارس آباد با قدردانی از مشارکت و همکاری تنگاتنگ مردم با پلیس، اظهار کرد: همکاری و مشارکت مردم با پلیس تاثیر به سزایی در حفظ نظم و امنیت در جامعه دارد.

وی، تعریض و ایمن سازی جاده های مواصلاتی و احداث ندامتگاه را از نیازهای این شهرستان مرزی بیان کرد و گفت: در صورت تحقق این مهم بخش زیادی از مشکلات اجتماعی این منطقه برطرف می شود.

بهمنی در پایان خبرنگاران را چشم بینا و گوش شنوای جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تعامل پلیس و رسانه ها باعث ارتقای احساس امنیت در میان مردم و برقراری نظم و امنیت پایدار در جامعه و پیشگیری از بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می شود.

انتهای پیام/.