مطالعات کارشناسی طرح بارانداز ریلی ایران و آذربایجان در پارس‌آباد انجام شد

استاندار اردبیل گفت: برای اجرای بارانداز ریلی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی تازه‌کند پارس‌آباد مغان مطالعات کارشناسی انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری پارس آبادنیوز؛اکبر بهنامجو روز جمعه در نشست با معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: فاصله منطقه تازه‌کند پارس‌آباد  تا جمهوری آذربایجان پنج کیلومتر بوده و به دلیل ارزان بودن حمل و نقل، این نقطه برای ایجاد بارانداز ریلی انتخاب شده است.

وی افزود: حمل و نقل ریلی و جابجایی بار بین دو کشور همسایه از این طریق از جمله شیوه‌های کم هزینه در انتقال بار است و جمهوری  آذربایجان  اجرا و امتداد خط آهن از داخل این کشور تا        پارس‌آباد را متعهد شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز اجرای بارانداز ریلی را از جمله زیرساخت‌های مهم در راستای توسعه تجارت خارجی عنوان کرد.

مهران قربانی افزود: این اقدامات از جمله نیازمندی‌های توسعه بوده و به دلیل ایمن و اقتصادی بودن استقبال از آن بیشتر است.

وی گفت: زیرساخت‌های ارتباطی علاوه بر سهولت در جابجایی‌ها موجب ایجاد پتانسیل‌های توسعه‌ای نیز می‌شود.

قربانی خواستار ارائه مطالعات کارشناسی انجام گرفته در خصوص اجرای بارانداز ریلی در تازه‌کند پارس آباد برای اخذ مجوزهای مورد نیاز اجرای این پروژه شد.

تفاهم‌نامه راه‌اندازی خط ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان پارسال بین مقام های دو کشور امضا شده و  بر اساس موافقت راه‌آهن جمهوری اسلامی مرکز لجستیک بار و بارانداز ریلی در پارس‌آباد احداث می‌شود.

بعد از کسب موافقت مقام‌های آذربایجان در راستای ایجاد بارانداز ریلی و مرکز لجستیک بار در پارس‌آباد ، تفاهم‌نامه ساخت پایانه تخلیه و بارگیری ریلی بین استانداری و شرکت راه‌آهن امضا شده و پیش‌بینی شده تا پایان امسال عملیاتی شود.

با احداث این خط ریلی روابط تجاری و صادراتی استان اردبیل با جمهوری‌های قفقاز ، کشورهای آسیای میانه و روسیه توسعه چشمگیری داشته و زمینه ایجاد صنایع و واحدهای تبدیلی ، بسته‌بندی و جهش تولید فراهم خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/