ایستگاه های صلواتی و حسینیه های پارس آبادمغان ساماندهی می شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد از ساماندهی تکایا، حسینیه ها و ایستگاه های صلواتی این شهرستان در ماه محرم خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارس آباد نیوز،غریب منوچهری افزود: این تصمیم در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان و به منظور نظارت و مدیریت صحیح برنامه ها، رعایت حال شهروندان و عزاداران و مسایل بهداشتی و نیز جلوگیری از هر گونه بی نظمی و استفاده مطلوب از فیوضات عزاداری ها و سوگواری های ماه محرم اتخاذ شده است.

وی گفت: شهرداری پارس آباد با نظارت و همکاری اداره تبلیغات اسلامی و اداره نظارت بر اماکن عمومی برای متقاضیان راه اندازی ایستگاه های صلواتی در سطح شهر مجوز صادرخواهد کرد.

به گفته وی، افراد متقاضی باید از سوی هیئت امنای یکی از مساجد شهر معرفی نامه داشته باشد و صلاحیت فردی متقاضیان باید به تایید ادارات مربوطه برسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی پارس آباد اضافه کرد: در طول ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت، ایستگاه های صلواتی از سوی نهادهای مختلف و ادارات بازدید و سرکشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه، مساحت ایستگاه ها حداکثر شش متر مربع خواهد بود و نباید موجب سد معبر و ایجاد اختلال در رفت و آمد عابران و وسایل نقلیه شوند.

وی ادامه داد: انتظار می رود افراد دارای مجوز که مسوول غرفه ایستگاه های صلواتی خواهند بود و هیئت امنای مسجد معرفی کننده فرد متفاضی، همکاری های لازم را با ارگان های ذی ربط در ارائه خدمات بهتر برای عزاداران داشته باشند.

انتهای پیام/