آیت الله علم الهدی: وحدت اصولگرایان امری قطعی و صددرصدی است

حداد عادل به حماسه ۹ دی اشاره کرد: ۹ دی جلو‌ه‌ای از داوری و قضاوت مردم و برهانی بود بر فهم و بصیرت؛ مردم در سال ۸۸ دیدند که زیر آن حرف‌های قشنگ قشنگ آن افراد چه مقاصد زشتی پنهان است./آیت الله علم الهدی با تأکید براینکه ما در مسئله وحدت هیچ مشکلی نداریم بلکه مشکل ما آفات و آسیب‌های وحدت است، یادآور شد: آفت وحدت خط‌کشی‌هایی است و برخی فقط خود را ولایت‌مدار می‌دانند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه ۵۹۸، پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان صبح امروز با حضور جمع کثیری از فعالین جریان اصولگرایی از سوی شورای همگرایی اصولگرایان در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس که صبح امروز (پنجشنبه) در همایش همگرایی اصولگرایان در سالن اجتماعات مصلی تهران برگزار شد، اظهارداشت:‌ بنده طبق استنباط از روند امور و برخی افکار تصور می‌کنم که دو نگرش،‌ بینش و روش در جامعه ما وجود دارد که می‌توان این نگرش را به صورت خلاصه بیان کرد.

وی افزود: عده‌ای بر این باورند که انقلاب حرکتی بوده که در سال ۵۷ شروع و امروز به اتمام رسیده است. بنابراین دیگر چیزی به عنوان تداوم انقلاب وجود ندارد و باید به سراغ عادی‌کردن امور برویم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: این نگرش همچنین اعتقاد دارد که حرف‌های زمان انقلاب مربوط به همان سال‌ها بوده و تکرار و اصرار بر آنها ضرورتی ندارد و باید آن را رها کنیم.

حدادعادل افزود: این نگرش و بینش‌ها شاید به صراحت در مرامنامه‌های حزبی این طیف وجود نداشته باشد اما گفتارها و رفتارهای آنان همین خط را برای استنباط ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد:‌ طرفداران این بینش و نگرش می‌گویند باید نسبت به غرب که ما برخی از آنان را استکبار می‌دانیم خوشبین بود؛ آنها همچنین معتقدند که یک فضای بین‌المللی وجود دارد و این فضا توسط آمریکا مدیریت می‌شود بنابراین ما باید در این باشگاه قدرت بین‌المللی کرسی و جا پیدا کنیم و با این قدرت بین‌المللی دادوستد کنیم، هنجارهای حاکم را بپذیریم، همراه بشویم و در مقابل این هنجارها تمکین و خودمان را به دردسر نیندازیم.

حدادعادل با بیان اینکه نظر طرفداران طیف اول برای اصرار بر قضیه فلسطین با این روش مغایرت دارد،‌ گفت: آنان می‌گویند این همه کشور است و چه کار دارید که بگویید با رژیم صهیونیستی مخالفیم. باید مثل بقیه کشورهای دنیا باشیم.

وی عمق نگرش و بینش طیف نخست را در نگارش کتاب برنامه چهارم توسعه عنوان کرد و گفت: هرچند این کتاب بعد از اعتراضات جمع شد اما ما باید این کتاب را با هزینه خود مجددا چاپ و به دست اصولگراها برسانیم تا بخوانند و ببینند که در سرتاسر نگارش این کتاب حتی کلمه‌ای از انقلاب موجود نیست و فقط از این باب سخن آورده شده باید به نظامات بین‌المللی بپیوندیم و آنان را قبول کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: هر چند این نگرش حالا به صورت نظریه درآمده، تئوریزه شده و در روزنامه‌های جاری نیز وجود دارد اما من این دغدغه‌ها را در کلمات رهبری در دیداری که خرداد سال ۹۲ با ایشان داشتیم ایشان گفتند که به نمایندگان این مطلب را منتقل کنید که فکر نکنند انقلاب تمام شده و باید آرمان‌گرایی و شعار انقلاب را کنار بگذاریم.

حدادعادل به خصوصیات نگرش و بینش دوم یعنی نگرش و بینش مقابل نگرش نخست پرداخت و گفت: این نگرش معتقدند که انقلاب یک فرایند اتفاقی نبوده که تمام شده باشد بلکه یک فرایند و یک فلسفه دائمی دارد و شعار انقلاب، آزادی،‌ جمهوری اسلامی مجسم است.

حدادعادل با تأکید بر اینکه ما باید به استقلال کشور در همه دوره‌ها بیندیشیم، تصریح کرد: برای این استقلال یک روز در جبهه‌ها و در مقابل صدام بعثی در حال دفاع باید بود و یک روز هم اصرار بر سر حقوق حقه ملت ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای و داشتن سانتریفیوژ؛ این استقلال باید همواره محفوظ بماند.

وی ادامه داد: رهبری تأکید دارد که اگر در جمهوری اسلامی ذره‌ای عقب‌نشینی برای مخالفت با استکبار وجود داشته باشد استکبار به هیچ عقب‌نشینی قانع نخواهد شد بنابراین همه بدانیم که انقلاب تمام نشده است بلکه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی یک امر دائمی است و دارای درجات است و ما باید برای رسیدن به درجات بالاتر تلاش کنیم.

حدادعادل با تأکید بر اینکه انقلاب دارای اصول است و ما با این اصول وداع نمی‌کنیم، تصریح کرد: این اصول توسط امام راحل پایه‌گذاری شده و آن عزیز سفرکرده راه را نشان داده‌اند و رهبری معظم انقلاب نیز امروز در این مسیر سیر می‌کنند و به پیش می‌روند.

رئیس مجلس هفتم به این جمله امام راحل مبنی بر اینکه یک موی کوخ نشینان را بر کاخ نشینان ترجیح می‌‌دهم اشاره کرد و گفت: این سخن امام(ره) یک اصل اسلامی است و همان نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر است ما این اصول را نباید فراموش کنیم چراکه آن اسلامی که امام(ره) به ما معرفی کرد و با آن توده‌های مردم را جذب و شاه را سرنگون کرد آن اسلامی نبود که ما بزرگی و عظمت خود را در آن بدانیم که چرا کشورمان شبیه کشور شیخ‌نشینان عربی نشده است.

حدادعادل به شاخص‌های مشخص شده توسط مقام معظم رهبری برای اصولگرایی اشاره و اظهار کرد: رهبری ۹ شاخص را برای اصولگرایی عنوان کردند که ما باید این شاخص‌ها را بخوانیم و پیش رو بگذاریم. البته ممکن است این شاخص‌ها به فراخور زمان زیادتر شود مثلا اقتصاد مقاومتی از شاخص‌هایی است که به فهرست شاخصه‌های اصولگرایی اضافه شده است.

وی ایمان، اخلاق اسلامی، اعتقاد به حکومت اسلامی، تلاش برای برپایی حکومت اسلامی، تکیه نکردن به بیگانه، حق‌طلبی، اعتقاد به خدا، اعتماد به مردم و تلاش برای توصیه علم و جهاد علمی از شاخصه‌هایی دانست که توسط مقام معظم رهبری برای اصولگرایی تعیین شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: اگر در عالم تبلیغات کسی اسم این اعتقادات و شاخصه‌ها را افراطی‌گری بداند ما از میدان بیرون نمی‌رویم چرا که ما اینها را از انقلاب گرفته‌ایم و اسم آنها را افراط نمی‌‌گذاریم.

وی ادامه داد: مردم صداقت  بی‌صداقتی را از روی تبلیغات تشخیص نمیدهند مردم ایران هوشی دارند که ممکن است که برای یکسال و دو سال گرفتار تبلیغات شوند اما آرام آرام می‌دانند که چه کسی چه می‌گوید.

حداد عادل به حماسه ۹ دی اشاره و تصریح کرد: ۹ دی جلو‌ه‌ای از داوری و قضاوت مردم و برهانی بود بر فهم و بصیرت؛ مردم در سال ۸۸ دیدند که زیر آن حرف‌های قشنگ قشنگ آن افراد چه مقاصد زشتی پنهان است.