عراقی ها بهترین متحد خود را ایران می دانند نه آمریکا

از نگاه بیشتر عراقی ها، بهترین متحد این کشور در مبارزه با تروریستهای داعش، آمریکا و عملیات هوایی ائتلاف نیست بلکه ایران است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، خبرگزاری اسوشیتدپرس (ap) در گزارشی نوشت: از نگاه بیشتر عراقی ها، بهترین متحد این کشور در مبارزه با تروریستهای داعش، آمریکا و عملیات هوایی ائتلاف نیست بلکه ایران است.

 

خبرگزاری اسوشیتدپرس در این گزارش نوشت: ایران، با براورده کردن نیاز دولت عراق در کمک به این کشور برای دفاع در برابر گروه داعش، نقش بزرگی ایفا کرده است و سرشناس ترین فرمانده ایرانی، سردار قاسم سلیمانی چند ماهس است که  در حال سازماندهی نیروهای عراقی هستند و ستون فقرات این نبرد را تشکیل می‌دهند.

 

آسوشیتدپرس اذعان می‌کند با وجودیکه حملات هوایی ائتلاف به عقب راندن داعش در بخش هایی از شمال عراق کمک کرده ولی بسیاری از عراقی ها معتقد هستند آمریکایی ها عمدتا می خواهند به کردها کمک کنند و کمک ایران چیز دیگری است.

 

“هادی العامری”، دبیرکل سازمان بدر اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد عراق قربانی چندین دهه سیاست های غلط آمریکا در خاورمیانه است. وی گفت پیشینیان افراط گرایان سنی منطقه در گذشته از حمایت آمریکا برخوردار بوده اند. وی گفت: ما نگران هستیم که هدف ائتلاف تحت رهبری آمریکا، مهار داعش است نه نابود کردن آن. العامری هفته گذشته در ایران در مراسم شهید سردار تقوی، اعلام کرد اگر کمک فوری ایران در حفاظت از بغداد نبود، دولت سه ماهه حیدر العبادی نخست وزیر شیعه عراق، یک دولت در تبعید بود.

 

“خالد العبیدی” وزیر دفاع عراق نیز هفته گذشته در جریان سفر به تهران اعلام کرد کمک ایران در برابر تروریستها، یک نیاز راهبردی برای بغداد است.