پروژه راه‌آهن به شمال استان اردبیل را به جد پیگیر هستیم‌

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان محورهای توسعه براساس شاخص‌های جمعیتی شهرستان‌ها مشخص می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارس آباد نیوز به نقل از تسنیم، داود شایقی عصر امروز در دیداری با مسئولان استانی در اردبیل اظهار داشت: با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان محورهای توسعه براساس شاخص‌های جمعیتی شهرستان‌ها مشخص می‌شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که هم‌اکنون فرصت توسعه اشتغال در شهرها خیلی کم‌تر از روستاها است افزود: باید برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و در مناطق عشایری از تمامی ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود که در این زمینه ارائه تسهیلات با بهره کم از برنامه‌های اولویت‌دار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: متاسفانه در استان اردبیل هم‌اکنون ۶۵ هزار نفر نیروی بیکار داریم که در حدود ۴۰ درصد آن را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که برای حل این معضل اساسی در جامعه باید برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشیم.

شایقی تصریح کرد: اشتغال جوانان مطالبات و دغدغه اصلی جمعیت استان است که به همین منظور باید به سمت توسعه حوزه کشاورزی و گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی هستیم و تمام تلاش خود را برای حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام خواهیم داد تا مشکل بیکاری در کم‌ترین زمان ممکن ریشه‌کن شود.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال از دیگر برنامه‌های محوری برای امسال است که با هدف تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالاهای ایرانی در دستور کار قرار گرفته و تلاش بر این است که با احصا و بررسی مشکلات این واحدها هر چه سریع‌تر در رفع این مشکلات اقدام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما برای امسال اتمام پروژه‌هایی است که هم‌اکنون با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد چرا که این پروژه‌ها با حداقل اعتبارات به بره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر هدف ما استفاده از فرصت‌ها با کم‌ترین هزینه است.

شایقی با اشاره به این که پیگیری جدی پروژه راه آهن به شمال استان جزو برنامه‌های اساسی است افزود: تکمیل زیرساخت‌های صنعتی و اتمام پروژه‌های مهم حوزه راه‌ از سایر برنامه‌های اولویت‌دار استان است.