تا پایان سال روستاهای پارس آبادمغان به اینترنت پرسرعت متصل می شوند

فرماندار پارس آباد گفت: تا پایان سال ۲۲۰ روستای شهرستان پارس آبادمغان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارس آباد نیوز، دکتر علایی فرماندار پارس آباد از پوشش اینترنت پر سرعت در ۷۰ روستای جدید تا پایان سال جاری خبر داد و گفت مجموع روستاهای برخوردار شهرستان به ۲۲۰ روستا از ۲۵۴ روستا خواهد رسید.

دکتر علایی فرماندار پارس آباد امروز در نشست با دکتر رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از پوشش اینترنت پر سرعت تلفن همراه در ۷۰ روستای جدید تا پایان سال خبر داد و افزود بیش از ۹۰درصد روستاهای شهرستان از این زیر ساخت مهم برخوردار خواهند شد.

فرماندار پارس آباد همچنین در این نشست از حل مشکل آنتن دهی ایرانسل در ۵۳ روستا با رومینگ روی شبکه های داخلی خبر داد و گفت آنتن دهی در بخشی از روستاهای مرزی با مشکل رومینگ با شبکه تلفن کشور همسایه مواجه است که پیگیری حل این مشکل جز مطالبات مردم این روستاها می باشد.

دکتر رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نیز در این نشست از نصب دستگاه  ATM بانکی در روستاهای شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت از ۱۰۰۰ دستگاه هدف گذاری شده در کشور ۲۵ دستگاه ATM سهمیه استان اردبیل بود که ۴ دستگاه به روستاهای پارس آباد اختصاص یافته.

دکتر رزمی با بیان اینکه از ۲۵۴ روستای دارای سکنه شهرستان پارس آباد بیش از ۲۳۸ روستا از نعمت تلفن ثابت بهره مند است ، از ظریب نفوذ ۶۳ درصدی همراه اول و ۳۴ درصدی ایرانسل و ۱ درصدی رایتل خبر داد و گفت انتن دهی شبکه های تلفن همراه داخلی و خارجی بر اساس پروتکل به صورت دوره ای کنترل و موارد افرایش برد رومینگ به طرف مقابل تذکر داده می شود اما مشترکین محترم جهت جلو گیری از هزینه رومینگ بهتر است شبکه تلفن خود را در حالت دستی قرار دهند.

وی همچنین از سهمیه ۱۵۰۰ نفری اشتغال استان در زمینه استارت آپها و کارآفرینی حوزه فناوری اطلاعات خبر داد و گفت در جهت حمایت از طرح های کار آفرینی تسهیلات ۴ درصد از ۱۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان به متقاضیان اعطا می گردد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین از احداث ساختمان جدید این اداره کل با اعتبار ۳۵ میلیاردی در ۸ طبقه خبر داد و گفت این ساختمان در ۱۸ ماه تکمیل و مجموعه ای از خدمات منسجم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام/.