هدف دیدار ظریف و کری/ مذاکره با امریکا تک موضوعی است

محمد جواد ظریف در آخرین اظهارنظر خود، دیدار روز چهارشنبه با جان کری را تایید کرده و درباره هدف و شرایط این دیدار توضیحاتی ارائه داده است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (دوشنبه، ۲۲ دی ۹۳) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

خبرگزاری رویترز انگلیس (Rruters):

ایران می گوید راه های سرعت بخشیدن به مذاکرات هسته ای را با امریکا بررسی خواهد کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفت: زمانیکه دیپلمات های ارشد ایران و ایالات متحده روز چهارشنبه در ژنو دیدار کنند، دو کشور راه های ایجاد شتاب و انگیزه در مذاکرات هسته ای را بررسی خواهند کرد. وی طی کنفرانسی خبری در تهران افزود: هدف گفتگوها با جان کری این است که ببینیم آیا خواهیم توانست مذاکرات را سرعت بخشیده و رو به جلو هدایت کنیم؟ ظریف گفت: مذاکرات ما با آمریکا در مورد مساله هسته‌ای است و در یک چارچوب ویژه و کاملا استثنایی است و همین‌گونه نیز باقی مانده است. ما در حوزه‌های دیگر با آمریکا مذاکره‌ای نداریم و باید دید تا چه اندازه این مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل مفید است. ما میزان مفید بودن این مذاکرات را همواره بررسی می‌کنیم.

 

 

 

 

روزنامه دیلی استار لبنان (Dailystar):

امریکا و ایران [در مذاکرات هسته ای] به بن بست رسیده اند.

در شرایطی که ایالات متحده و ایران مذاکرات برای رسیدن به توافق هسته ای احتمالی را ادامه می دهند، هر دو طرف سلاح های پنهانی را به دوش گرفته اند که می تواند درصورت شکست مذاکرات مورد استفاده قرار گیرد. اهرم فشار امریکا، توانایی این کشور در استفاده از سلاح های سایبری برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران است که پیشتر هم نشان داده شده. اهرام فشار ایران هم توانایی این کشور در هدف قرار دادن ۲٫۱۹۰ پرسنل نظامی امریکاست که در عراق حضور دارند.