تجهیز فرودگاه پارس آباد برای سرویس دهی به هواپیماهای باری

استاندار اردبیل با اشاره به تجهیز فرودگاه پارس آباد برای سرویس دهی به هواپیماهای باری گفت:امکان صادرات سریع محصولات باغی به جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای همسایه را داریم.

به گزارش پارس آباد نیوز،در جلسه ای با حضور استاندار اردبیل وسفیر جمهوری آذربایجان در کشورمان راه کارهای توسعه همکاریهای اقتصادی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان بررسی شد.

در جلسه بهنام جو  استاندار اردبیل با اشاره به تاریخ وفرهنگ مشترک ،مرزهای طولانی و ظرفیتهای فراوان همکاریهای دوجانبه گفت: با تجهیز و ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک بیله سوار ،تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از اتباع جمهور آذربایجان که برای تجارت،گردشگری و درمان وارد استان می شونداتخاذ شده است.

وی سطح فعلی صادرات از استان اردبیل به جمهوری آذربایجان را مطلوب ندانست و ضمن اعلام آمادگی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی جمهوری آذربایجان و ارائه تسهیلات و امکانات لازم به آنها خواستار رفع مشکلات و تسریع صادرات محصولات کشاورزی استان بویژه سیب زمینی، سیب درختی و صیفی جات شد.

استاندار اردبیل با اشاره به تجهیز فرودگاه پارس آباد برای سرویس دهی به هواپیماهای باری افزود: امکان صادرات سریع محصولات باغی به جمهوری آذربایجان ودیگر کشورهای همسایه را داریم.

حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در کشورمان نیز،با اشاره هدف گزاری افزایش سقف همکاری های اقتصادی دو کشور تا سالانه ۳ میلیارد دلار، ظرفیت های اقتصادی وگردشگری استان اردبیل را کم نظیر دانست و گفت: خوشبختانه در دوسال گذشته بسیاری از مشکلات موجود در تردد اتباع دوکشور رفع شده وطرفین می توانند از این فرصت برای توسعه مبادلات اقتصادی استفاده کنند.

انتهای پیام/ صداوسیما