جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی در شهرستان پارس آباد برگزار شد

اولین جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان پارس آباد در سال جاری با حضور معاون فرماندار و مدیران ادارات عضو شورا برگزار شد.

به گزارش پارس آباد نیوز، عدالت حاجی پور معاون فرماندار شهرستان پارس آباد در اولین جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان پارس آباد در سال جاری اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای ثبت وقایع حیاتی باید به صورت فصلی و در راستای وقایع چهارگانه اعم از تولد و مرگ و ازدواج و طلاق و بررسی روند تغییرات جمعیتی، صدور شناسنامه و ابطال شناسنامه موقع فوت و همکاری بین دستگاهها برگزار شود.

وی گفت: آمار، اساس و پایه برنامه ریزی است و آمار جمعیت یکی از زیر بناترین مولفه های برنامه ریزی بشمار می رود.

معاون فرماندار شهرستان پارس آباد تصریح کرد: ولادت ثبت شده در شهرستان پارس آباد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است و ولادت ثبت شده شهرستان پارس آباد در سال ۹۵ برابر ۳۸۸۶ نفر و در سال ۹۶ برابر ۳۷۰۵ نفر که در مجموع با ۴٫۶۶ درصد کاهش داشته بود.

حاجی پور در مورد واقعه وفات هم بیان کرد: وفات در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در شهرستان پارس آباد ۳٫۰۴ درصد افزایش همراه بود.

وی در خصوص آمار ازدواج عنوان کرد: در سال ۹۵ تعداد ازدواج ثبت شده ۲۴۸۴ مورد بوده که این آمار در سال ۹۶ برابر با ۲۲۲۱ ازدواج ثبت شده است که با تغییرات ۱۰٫۵۹ درصد کاهش همراه بوده است.

معاون فرماندار شهرستان پارس آباد در خصوص میزان طلاق در شهرستان پارس آباد هم گفت: در سال ۹۵ تعداد طلاق ثبتی ۴۷۸ مورد که این تعداد در سال ۹۶ به ۴۶۲ با تغییرات ۳٫۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

حاجی پور در خصوص طلاق افزود: آمار طلاق هر چند که در شهرستان پارس آباد درصد کاهشی دارد اما این تعداد آمار طلاق مورد قبول نیست و باید با برنامه ریزی های فرهنگی و برگزاری کارگاهها شاهد کاهش طلاق در شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام/.