فرمانده سپاه ناحيه پارس آباد:

امروز در معرض سخت ترین جنگ فرهنگی تاریخ قرار داریم

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان پارس آباد گفت: امروز در معرض سخت ترین و شدیدترین جنگ فرهنگی تاریخ قرار داریم و استکبار از این راه به دنبال تخریب هویت فرهنگی ما است.

 

به گزارش پارس آباد نیوز، سرهنگ پاسدار حسن نوری در نشست سیاسی فرماندهان پایگاه ها و ائمه جماعات شهرستان پارس آباد اظهار داشت: ما امروز با دو خطر مواجهیم. یک خطر داخلی که فتنه مذهبی است و دیگری خطر خارجی که تهاجم علیه جهان اسلام است.

وی افزود: حقیقت این است که غربی‌ها منطق خاورمیانه را یک منطقه پر درآمد و پرمحصول و حساس برای خودشان می‌دانند. برای اینکه در این سلطه پیدا کنند، آمدند رژیم غاصب اسرائیل را در آنجا قرار دادند. از آن سر دنیا افرادی که بیگانه نسبت به این سرزمین بودند، آمدند و صاحبان آن سرزمین را بیرون کردند.

نوری ادامه داد: می‌دانیم برنامه این بود که اینها بیایند از نیل تا فرات همه را تحت نفوذ قرار دهند و این رژیم اسرائیل در سرزمین اسلامی گسترش دهند و تمام منطقه را زیر سلطه خود قرار دهند. الحمدلله مردم فلسطین، مردم لبنان در مقابل آنها ایستادند. به خصوص مردم مسلمان ایران با تشکیل حکومت اسلامی خط بطلان بر برنامه‌های آنها کشیدند و جلوی دشمنان را گرفتند و الان اسرائیل در منطقه دارد منزوی می‌شود. مخصوصاً بعد از جنگ ۳۳ روزه لبنان یک تو دهنی محکم از حزب الله خورد و قدرت نفوذناپذیرش در هم شکست و روز به روز هم مطمئن باشید منزوی‌تر می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پارس آباد افزود: مردم مسلمان باید دست به دست هم دهند؛ هرچه باشد هدف واحد مشترکی دارند؛ حفظ اسلام و حفظ قبله اول مسلمین و حفظ عظمت و وحدت کشورهای اسلامی از این اهداف مشترک است.

وی با بیان اینکه باید جهادگونه برای ارتقای مساجد قیام کنیم، گفت: امروز روحانیت در ارتقای مساجد نقش حیاتی دارد و داشته است. یک مسجد خوب یعنی روحانی خوب و یک روحانی خوب یعنی مسجد خوب که این دو پارامتر فوق العاده مهم است.

نوری ادامه داد: در جای جای کشور ما، در روستاها، شهرها و استان های ما ده ها هزار مسجد است که اگر مساجد حالشان خوب باشد حال آن شهر، روستا و استان خوب است. در واقع حال خوب ما به حال خوش مساجد ما بر می گردد.

وی با اشاره به ماجرای شهادت شهید محسن حججی به دست تروریست‌های داعش، این شهید بزرگوار را نتیجه و تربیت شده مسجد دانست و اظهار داشت: همه دعوای ما با عالم غرب و در عالم اسلام، بر سر مسجد است، بر سر مسجد الاقصی و مسجد الحرام.

فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد گفت: امروز در معرض سخت ترین و شدیدترین جنگ فرهنگی تاریخ قرار داریم. استکبار به دنبال تخریب هویت فرهنگی ما و از کار انداختن مساجد ما است.

نوری با بیان اینکه مسجد، حیات دینی و سیاسی و اجتماعی عالم اسلامی است، تصریح کرد: مسجد به‌عنوان قلب تپنده حیات اجتماعی جامعه اسلامی و همچنین منشأ حرکات اجتماعی در جامعه است و نباید تنها برای نمازخواندن معرفی شود؛ بلکه مسجد مرکزی برای جمیع عبادات است و همه عبادات الهی از این کانون جوشان سرچشمه می گیرند.

وی ادامه داد: مسجد مانند یک قرارگاه است و بر تمام جامعه اثر می گذارد، نه فقط بر محیط خود. اگر مقیاس ما فقط محیط خود مسجد باشد، باخته ایم.

فرمانده سپاه هدف از برگزاری این جشنواره را تلاش برای تحقق سیاست مسجد محوری با گفتمان سازی، الگو دهی و ایجاد انگیزه، ترویج و گسترش نقش مسجد و بسیج در محله و همچنین الگوسازی برای سایر مساجد عنوان کرد.

گفتنی است، همزمان با روز جهانی مساجد در مراسمی که با حضور معاون فرماندار، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و فرماندهان پایگاه ها و ائمه جماعت در مسجد امام خمینی (ره) پارس آباد برگزار شد از ۴۰ نفر از هیئت امنا، خادمان مساجد، فرماندهان پایگاه و مدیران کانون های مساجد شهرستان تجلیل بعمل آمد.

منبع: آران مغان

انتهای پیام/.