از سوی برخی چهره ها مطرح شد؛

واکنش ها به رای صادره توسط هیئت نظارت بر مطبوعات

پایگاه خبری «خبرآنلاین» طی یادداشتی با عنوان «رمزگشایی از فساد ابوذر و سلمان در کلام رئیس جمهور» تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کلید زده بود.

به گزارش جام نیوز، رای صادره توسط هیئت نظارت بر مطبوعات در خصوص روزنامه «وطن امروز» و وب سایت «خبرآنلاین» واکنش برخی نمایندگان و چهره های سیاسی را در پی داشت.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در مورد رای هیئت نظارت بر مطبوعات بابت درج مطلبی از سوی سایت خبرآنلاین که تضعیف نیروهای مسلح را در پی داشت، اظهار کرد: به نظر بنده جرم سایت خبرآنلاین خیلی بالاتر از تذکر بود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان کتمان کرد که بخشی از دولت نیز با مطالب موهن خبرآنلاین موافق هستند و در اظهاراتشان چندین بار شبیه همان ادبیات را به کار گرفته‌اند گفت:‌ بهتر است آقایان به جای کوبیدن ارگان‌های انقلابی به رفع ضعف‌های خود بپردازند.

افتخاری همچنین تاکید کرد: وقوع چنین تخلفاتی در رسانه‌های نزدیک به مقامات دولتی زنگ خطری است که نشان می‌دهد جریان نفوذی وارد دولت شده‌اند و دولت باید مراقب این مسئله باشد.

نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نینز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رأی صادر شده از سوی هیأت نظارت در مطبوعات درباره یک پایگاه خبری و یک روزنامه، به رأی صادر شده علیه مطلب انتقادی وطن امروز درباره پادشاه عربستان گفت: ارتباط ما و کشور عربستان یک ارتباط مستحکم نبوده است و هر زمان که از اصول خود کوتاه آمده‌ایم و به این کشور باج داده‌ایم آنها به صورت ظاهری نگاه خود را به ما مثبت کردند.

وی با اشاره به انتشار مطالب انتقادی علیه ایران در روزنامه‌های عربستان و توهین به مسئولان نظام جمهوری اسلامی در رسانه‌های این کشور، تصریح کرد: این روزنامه ها بالاترین حمله و هجمه را نسبت به کشور ما داشتند و فکر نمی‌کنم درست باشد در فضایی که امروز عربستان کمر به ساقط کردن نظام ما بسته و اقدامات مختلفی را در زمینه نفت و فرهنگ انجام می‌دهد،‌ یک نهاد مطبوعاتی به روزنامه‌ای که به اقدامات عربستان انتقاد دارد حکم رفتن به دادگاه را بدهد.