حاجی پور سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد:

شهرستان پارس آباد حائز رتبه اول مهاجرت و رتبه دوم جمعیت در استان اردبیل

سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد از اختصاص رتبه اول آمار مهاجرت به این شهرستان خبر داده و گفته: از لحاظ نرخ رشد جمعیت نیز پارس آباد بعد از اردبیل در رتبه دوم قرار گرفته است.

به گزارش پارس آباد نیوز،بمناسبت یکصدو یکمین سالروز تاسیس اداره ثبت احوال سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد با حضور در اداره ثبت احوال شهرستان پارس آباد از فرایند اجرایی این اداره بازدید کرد.

حاجی پور درحاشیه این بازدید گفت: سوم دیماه سال ۱۲۹۷  سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال در ایران بوده و صدور اولین شناسنامه بنام فاطمه ایرانی ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان وظیفه ثبت بروز وقایع حیاتی چهارگانه و انتشار آمارهای دقیق جمعیتی از جمله؛ اختصاص کد ملی ۱۰ رقمی برای کلیه  اتباع ایرانی، صدور کارت ملی هوشمند بعنوان کلید  ورود به دولت الکترونیک و تصدیق هویت در فضای مجازی، آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی و امکان  ارایه هرگونه خدمات بدون مراجعه به محل صدور شناسنامه، صدور شناسنامه مکانیزه  با ضریب  امنیتی بالا از جمله آنها میباشد.

سرپرست فرماندار شهرستان پارس آباد از ثبت نام بیش از ۸۰ هزار  نفر از واجدین شرایط از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند خبر داد و یادآور شد: متعاقبا حدود ۱۹ %  افراد نیز تاکنون اقدامی برای اخذ کارت ملی هوشمند نکرده اند.

حاجی پور این را نیز اعلام کرد که : باتوجه به اعلام  سازمان ثبت احوال کشور  از طریق رسانه های رسمی و انقضای  اعتبار کارت های قدیمی  ثبت نام و دریافت کد رهگیری افراد باقیمانده الزامی میباشد چرا که بعد از این دریافت هرگونه خدمات الکترونیکی در دولت با مشکل مواجه خواهد شد.

وی به آمار ازدواج و طلاق در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸  در شهرستان پارس آباد اشاره کرد و افزود: براین اساس تعداد ۱۱۷۶ مورد ازدواج، تعداد ۳۰۱ مورد طلاق و میانگین سن ازدواج در مردان ۲۹ سال و در زنان ۲۳ سال بوده و همچنین میانگین  سن طلاق  در مردان     ۳۴ سال و در زنان ۲۹ سال میباشد.

حاجی پور به آمار ولادت و وفات در این شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد ولادت  ۱۹۴۸ نفر و تعداد وفات نیز ۴۸۶  نفر بوده و درصد فوت نسبت به ولادت ۲۵% میباشد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سیر نزولی نشان می دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد در پایان ابراز داشت: این آمار بیانگر این است که شهرستان پارس آباد از لحاظ جمعیتی و نرخ رشد جمعیت همچنان بعد از مرکز استان در رتبه دوم قرار گرفته است اما از لحاظ مهاجرت رتبه اول در استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

خبرنگار : رضا امیرپور