توافق نهایی احداث شهرک صنعتی مرزی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در پارس آبادمغان

در دیدار هیات ایرانی با مقامات کشور آذربایجان احداث شهرک صنعتی مرزی مشترک در منطقه پارس‌آباد نهایی شد.

به گزارش پارس آباد نیوز،استاندار اردبیل گفت: در این دیدار درخصوص همکاری‌های ریلی و صنعتی و نهایی کردن احداث شهرک صنعتی مرزی مشترک بین دو کشور رایزنی کردیم.

اکبر بهنام‌جو که در راس یک هیات رایزنی در کشور آذربایجان حضور داشت، افزود: کارگروه ویژه‌ای از طرف دو کشور مشخص شد که به صورت موردی طرح احداث شهرک صنعتی مشترک را پیگیری کنند و در حداقل زمان عملیات اجرایی این شهرک آغاز شود.

وی تاکید کرد: سالانه نزدیک چهار و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی در استان اردبیل تولید می‌شود که این مقدار یک میلیون تن نیز افزایش خواهد یافت، همچنین بزرگترین گلخانه کشور در استان اردبیل در حال احداث است، این ظرفیت‌ها باید بازار هدف خود را داشته باشد که طریق همکاری با کشور آذربایجان به این بازار دسترسی پیدا می‌کنیم.

شاهین مصطفی‌‌اف معاون نخست‌وزیر کشور آذربایجان و رئیس طرف آذری کمسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان نیز در این دیدار گفت: ما برای احداث شهرک صنعتی مشترک آمادگی کامل داریم، اسناد لازم را تهیه کردیم و کارگروهی را هم برای عملیاتی کردن این طرح تشکیل دادیم.

هیئت ایرانی همچنین با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و رئیس راه آهن این کشور هم برای توسعه همکاری‌های ریلی و رایزنی‌های ترانزیتی و ظرفیت سازی برای شهرک صنعتی مشترک دیدار و گفتگو کردند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/