بازرسی کار از ۱۷۰۰واحدهای کارگری و اصناف شهرستان پارس آباد

رئیس تعاون، کار ورفاه اجتماعی پارس آباد گفت: بازرسان کار این اداره طی ۹ ماه گذشته با انجام یک هزار و ۷۰۰ فقره بازرسی از واحدهای کارگری و اصناف این شهرستان نقش مهمی در کاهش حوادث ناشی از کار داشته اند.

به گزارش پارس آباد نیوز،به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پارس آباد؛ هادی گنجی با ارایه گزارش عملکرد ۹ ماهه در حوزه روابط کار شهرستان پارس آباد عنوان کرد: نظارت بر حسن اجرای مقررات قانون کار، مشاغل سخت و زیان آور، اشتغال نوجوانان و اتباع خارجی و علی الخصوص در زمینه حفاظت فنی و بهداشت کار، پیگیری تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه های بالای ۲۵ نفر کارگر و بررسی حوادث ناشی از کار و بررسی مشکلات واحد های مشکل دار از اهداف و وظایف بازرسان کار است.

وی افزود: تعداد بازرسی ادواری انجام یافته در نه ماه سال جاری تعداد ۷۹۶ مورد و بازرسی موردی ۹۳۷ فقره بوده است و در این مدت ۳۲ مورد حادثه ناشی از کار بررسی و تجزیه و تحلیل گردیده و با تعیین درصد عوامل دخیل در حادثه به مراجع قضائی و انتظامی شهرستان پارس آباد اعلام گردیده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پارس آباد گفت: تعداد ۴۷۶ مورد گزارش کارشناسی سخت و زیان آور برای پرونده های تکمیلی متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور تنظیم و به کمیته استانی بررسی مشاغل سخت و زیان آور ارسال گردیده است.

وی اظهار کرد: درخصوص پرونده های شکایتی طرح شده در مراجع حل اختلاف، برای تعداد ۹۹ پرونده ارجاعی به تحقیق توسط واحد بازرسی کار گزارشات تحقیق تنظیم و به هیئت های تشخیص و حل اختلاف ارجاع داده شده و جهت اخذ تصمیمات مقتضی ارائه گردید.

هادی گنجی خاطر نشان کرد: در اجرای ماده ۸۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران تعداد ۲۰ مورد نقشه های ساختمانی و تاسیساتی کارگاه های تازه تاسیس و توسعه یافته ارائه شده توسط متقاضیان و کارفرمایان، بررسی و تایید گردیده است.

وی اظهار کرد: بمنظور اصلاح و بهسازی محیط کار و حذف صفت سخت و زیان آوری از برخی مشاغل تایید شده در کمیته های استانی و در راستای اجرای مواد ۳ و ۶ آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور برای کارفرمایان این کارگاه ها تعداد ۳۸۳ مورد ابلاغیه رفع نقص با مهلت دو ساله صادر گردید.

گنجی ادامه داد: برای تعداد ۳۲ نفر از کارگران و کارفرمایان واحد های کارگاهی مجموعاً ۳۵۶ نفر ساعت دوره های آموزشی درخصوص مقررات قانون کار و تامین اجتماعی و ایمنی و حفاظتی فنی برگزار شده است.

وی افزود: تعداد ۶۶۸ مورد بازرسی از شرکت های خدماتی و تامین نیروی انسانی فعال انجام گرفته و برای تعداد ۱۵ شرکت گواهی صلاحیت کاری و ۳۶ شرکت گواهی صلاحیت ایمنی صادر شده است و تعداد ۷ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار فعال در کارگاه های مشمول شهرستان پارس آباد انجام گرفته است.

هادی گنجی افزود: برای ۸ واحد از کارگاه های متقاضی صدور پروانه بهره برداری و پروانه کسب، بررسی و بازرسی و مکاتبات درخصوص بلامانع بودن صدور پروانه بهره برداری انجام شده است.

وی گفت: درخصوص نظارت بر اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی در کارگاه های فعال در سطح منطقه تعداد ۳۳ مورد بازرسی مشترک یا توسط بازرسان کار انجام شده است.

انتهای پیام./