پیشنهاد ساخت موزه مفاخر مغان/ افزایش صادرات و واردات با ایجاد بارانداز ریلی پارس‌آباد

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: پیشنهاد اختصاص زمینی به مساحت ۲ هکتار برای ساخت موزه مفاخر منطقه مغان را به مسؤولان داده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری پارس آبادنیوز؛آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه امام جمعه پارس‌آباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به استاندار اردبیل پیشنهاد کرده‌ایم زمینی به مساحت ۲ هکتار برای ساخت مفاخر منطقه مغان اختصاص دهند.

وی افزود: مرزداران و عشایر مغان، مردان و زنان بزرگی در طول تاریخ پرورش داده‌اند که باید ارزش این بزرگ‌مردان و زنان منطقه مغان در جامعه تبیین شود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: نماز جمعه همانند یک دایره المعارف فرهنگی بوده و اهمیت آن به قدری است که یک سوره کامل در قرآن به آن اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در روز جمعه بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می‌شود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با تقدیر از زحمات امام جمعه سابق پارس‌آباد، گفت: حضور حجت الاسلام رشادی در شهرستان پارس‌آباد مایه فخر و مباهات استان بود.

افزایش صادرات و واردات با ایجاد بارانداز ریلی پارس‌آباد

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: با بهره‌برداری از بارانداز ریلی شهرستان پارس‌آباد حداقل سه میلیون تن بار به کشورهای خارجی صادر و یا به کشور وارد خواهد شد.

وی افزود: پارس‌آباد یک منطقه مستعد اقتصادی است و همزمان با رشد در حوزه اقتصادی منطقه، باید شاهد رشد در سایر زمینه‌ها نیز باشیم.

بهنام‌جو گفت: امروز ۸۰ طرح و پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در شهرستان پارس‌آباد به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است؛ در این مراسم حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی به‌عنوان امام جمعه جدید پارس‌آباد معرفی شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/