مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان پارس آباد برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه، حجت الاسلام علی اکبر باقری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان پارس آباد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارس آبادنیوز؛ آیت الله سید حسن عاملی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان که با موضوع تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان پارس آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است، عنوان کرد: نماز جمعه همانند یک دایره المعارف فرهنگی بوده و اهمیت آن به قدری است که یک سوره کامل در قرآن به آن اختصاص یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطر نشان کرد: نماز جمعه تنها یک آیین مذهبی و دینی نیست بلکه یک جریان متمرکز و دایره المعارف فرهنگی مذهبی و دینی است.

وی افزود: نماز جمعه مظهر عزت، اقتدار و وحدت امت اسلامی و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است و به دلیل اهمیت نماز جمعه یک سوره از قرآن کریم به این خصوص اختصاص یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه احداث موزه مفاخر منطقه مغان در پارس آباد الزامی است، تأکید کرد: عظمت دشت مغان تنها زمین‌های حاصلخیز و کشاورزی نبوده و این منطقه عظمت تاریخی دارد.

حجت الاسلام رشادی امام جمعه سابق پارس آباد نیز در آیین تکریم و معارفه گفت: از اقشار مختلف مردم شهرستان پارس آباد در طول این مدت که بنده را مورد لطف و محبت خویش قرار دادند،سپاسگذارم و از صمیم قلب از رفتنم بسیار ناراحت و غمگین هستم.

در ادامه این مراسم از زحمات چهار ساله حجت الاسلام سید سعید رشادی قدردانی و حجت الاسلام سید علی اکبر باقری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان پارس آباد معارفه شد.

حجت الاسلام «علی اکبر باقری» امام جمعه جدید شهرستان پارس آباد متولد ۱۳۵۴ هستند و از اساتید آیات عظام تبریزی، بهجت، سبحانی، جوادی آملی، مصطفوی نیا کسب فیض کرده اند.

وی دارای دکتری از موسسه امام خمینی (ره) هستند و سابقه تدریس در دروس فقه، اصول، انقلاب اسلامی، اخلاق و تاریخ را در کارنامه علمی خود دارند.

 

انتهای پیام./