شمار بیماران مشکوک به ویروس کرونا در اردبیل به ۴۰نفر رسید

قدرت اخوان اکبری با اشاره به اینکه ۴۰ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در استان اردبیل بستری هستند، گفت: از شنبه نمونه‌ها به تبریز ارسال می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری پارس آبادنیوز:اخوان اکبری در گفتگوی زنده تلفنی با اخبار رادیویی صدا وسیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ نفر به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا در استان بستری هستند که آزمایش های آنها برای تایید قطعی به تهران ارسال شده است از این تعداد ۱۹ نفر در اردبیل که دو نفرشان در بخش مراقبتهای ویژه قرار دارند، ۱۷ نفر در مشگین شهر، ۳ نفر در پارس آباد و یک نفر در گرمی بستری هستند.

وی از بهبودی کامل و ترخیص ۱۰ نفر از افراد بستری شده از بیمارستانها خبر داد و گفت: مردم استان سعی کنند بیشتر درخانه مانده، از سفر وحضور در تجمع ها خودداری کرده، دستهایشان را مکرر با آب و صابون شسته و درصورت مشاهده علایم بیماری در خود یا دیگران سریعا با مرکز درمانی تماس بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه تاکنون ۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا که دارای بیماری زمینه ای بوده و سن بالا داشتند، جان خود را از دست داده اند.

از روز شنبه نمونه آزمایش بیماران مشکوک به کرونا استان به تبریز ارسال خواهد شد ضمن اینکه ما نیز برای ایجاد آزمایشگاه اعلام آمادگی کرده ایم.

انتهای پیام./