نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها:

امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان پارس‌آباد جواب گوی نیاز مردم نیست

پویا مجرد نماینده استان اردبیل در شورای عالی استانهای کشور بابیان اینکه امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان پارس‌آباد جواب گوی نیاز مردم در شرایط عادی نیست اضافه کرد: اکنون‌که در شرایط بحرانی در مقابله با بیماری ویروس کووید ۱۹قرار داریم این کمبودها و ضعف شدید امکانات بهداشتی و درمانی بیشتر به چشم می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری پارس آبادنیوز؛پویا مجرد نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به فاصله بیش از ۲۳۰کیلومتری شهرستان پارس‌آباد از مرکز استان اردبیل گفت: افزون بر این فاصله زیاد جاده مواصلاتی پارس‌آباد به اردبیل از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است که در منطقه به‌عنوان قتلگاه مشهور است طوریکه می‌توان گفت هیچ خانواده ای از منطقه مغان نیست که یکی از عزیزان خودش را در این جاده از دست نداده باشد.

وی با تأکید بر ضرورت چهار باندِ کردن جاده پارس‌آباد مغان – اردبیل ادامه داد: از سوی دیگر فقر امکانات بهداشتی و درمانی از دیگر معضلات این شهرستان است. توزیع نامناسب امکانات سبب شده است که شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستانهای پارس‌آباد،بیله سوار واصلاندوز از امکانات کمتری بهره ببرد به‌طوری‌که امکانات بهداشتی و درمانی موجود به هیچ روی جوابگوی حداقل نیازهای مردمی در شرایط عادی نیست. برای مثال مراکز درمانی شهرستان پارس‌آباد حتی دستگاه سی‌تی‌اسکن یا MRI ندارند ومجبورنر مسافت ۲۳۰ کیلومتری مغان _اردبیل را بخاطر یک آزمایش MRIبه اردبیل سفر کرده و از آنجا با هزار سختی تهیه کنند.

مجرد اضافه کرد: شما تصور کنید یک فردی در پارس‌آباد بیمار می‌شود، در شهرستان پارس‌آباد امکانات مناسب درمانی وجود ندارد و باید به مرکز استان اعزام شود. بیمار در مسیر اعزام به اردبیل باید مسیر ۲۳۰ کیلومتری را تحمل کند این در صورتی است که در میان راه اتفاق جاده‌ای برای وی نیفتند و به‌سلامت به اردبیل برسند.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها افزود: امروز که ما درگیر شیوع ویروس کرونا هستیم این کمبود امکانات بیشتر به چشم می‌آید. زمانی که در شرایط عادی به نسبت سرانه جمعیت تخت بیمارستانی نداریم واز متوسط سرانه کشوری بسیار پایین تراست ودر شرایط بحرانیراین روزها که روزانه چند ده نفر روانه بیمارستان‌ها می‌شوند چگونه باید نیاز این مردم زحمتکش و نجیب را تأمین کنیم. ازاین‌رو این مسئله یک هشدار جدی است تا دولت نسبت به توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی و بهداشتی در شهرستان‌ها اقدام کند.

وی در پایان ضمن قدردانی از مردم شریف و نجیب شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز همچنین از زحمات و جانفشانی های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی، پرسنل و کارگران زحمتکش شهرداری، کارمندان شریف بانک ها و تمامی مشاغلی که در این آخرین روزهای سال مشغول خدمات دهی به مردم شریف هستند تشکر و قدر دانی نموده و ضمن سپاس ویژه از بازاریان و کسبه ایی که با تعطیلی محل های کسب خویش در این مبارزه سخت مردم را یاری کردند خواستار جبران خسارات آنها با بسته های تشویقی دولت شد.

انتهای پیام./