حاجی پور فرماندار شهرستان پارس آباد:

مسیرهای منتهی به تفرجگاه ها و مکان های گردشگری مسدود شد

مسیرهای منتهی به تفرجگاه ها ومکان های گردشگری و دریاچه شهرک به دلیل اجتماع مردم و شیوع ویروس کرونا مسدود شد.

به گزارش پایگاه خبری پارس آبادنیوز؛ عدالت حاجی پور سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد مغان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان پارس آباد بر نهادینه شدن شعار در خانه بمانیم تاکید کرد و افزود: این شعار باید به یک فرهنگ عمومی در بین مردم و شهروندان تبدیل شود.

حاجی پور افزود: سلامتی مردم برای ما بیش از هر چیزی اهمیت دارد و در درجه اول برنامه‌ریزی های نهاد فرمانداری و دستگاههای ذی ربط است.

وی تأکید کرد: یکی از راههای قطع زنجیره کرونا ویروس قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماع در معابر و مکانهای عمومی است که به همین منظور مسیرهای منتهی به تفرجگاه ها و مکان های گردشگری و دریاچه شهرک به دلیل اجتماع مردم و شیوع ویروس کرونا مسدود شده اند.

حاجی پور تصریح کرد: یکی از اولین شهرستانهایی که در تولید مواد ضد عفونی‌کننده و ماسک پیشقدم شد، شهرستان پارس‌آباد مغان بود و تا کنون بیش از یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده و گندزدا توزیع و در سطح شهرستان و محلات سمپاشی شده است.

وی گفت: از زمان شیوع این ویروس از افراد مراجعه کننده گان۱۳۸ نفر بستری شده اند که ۲۵ نفر از شهرستان های اطراف می باشد و همچنین شهرستان پارس‌آباد در زمینه بستری و درمان بیماران کرونایی به عنوان شهرستان معین تعیین شده است.

حاجی پور ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم تجهیز بیمارستان ها و درمانگاه های شهرستان های همجوار، بیماران این شهر‌ستانها نیز به بیمارستان های پارس آباد مراجعه می کنند که با افزایش بستری در بیمارستان شهداء باید شهرستان های اصلاندوز و بیله سوار نیز برای مقابله با این ویروس خود را آماده و تجهیز کنند و در صورت نیاز آمادگی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را داشته باشند.

فرماندار پارس آباد خاطر نشان کردند که چهار مرکز نقاهتگاه پیش بینی شده است که در صورت بحرانی بودن وضعیت از آنها استفاده خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد گفت: در روزهای اولیه شیوع ویروس شاهد مراجعه پر تعداد مردم برای تهیه ماسک، ژل ضد عفونی کننده دست و سطوح، الکل، پد الکلی بودیم که با توجه به شرایط حاکم با کمبود مواجه بودیم که هم اکنون مردم ژل و محلول های ضد عفونی کننده دست را می توانند از داروخانه ها تهیه کنند.

عدالت حاجی پور با اشاره به تعطیلی اماکن عمومی شهر، گفت: با توجه به بزرگی شهر بعد از اردبیل کنترل شهرو تعطیلی بازار با دشوار مواجه بود که البته اولین شهرستان بود که از زمان شیوع این ویروس، بازار پارس آباد در سه مرحله تعطیل شد. که در نوبت اول چهار روز، در نوبت دوم سه روز و در نوبت سوم نیز تا پانزدهم فروردین ادامه دارد.

مجتبی هاتف، رئیس ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد نیز با تاکید بر نقش رسانه‌ها و اهالی خبر در جا انداختن فرهنگ در خانه بمانیم بین مردم، از آنها به خاطر تلاشهای روشنگرانه و وظیفه‌شناسانه‌شان در خط مقدم اطلاع‌رسانی تقدیر و تشکر کرد.
و همچنی افزودند رسانه‌ها در حال حاضر به‌عنوان پلی بین مبارزان خط مقدم مبارزه با کرونا نقشی اساسی در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام./