مدیر آموزش و پرورش پارس آباد؛

زنگ هفته ملی کودک در پارس آباد نواخته شد

 

 

مراسم جشن قرآنی همزمان با هفته ملی کودک با همت مدرسه غیر دولتی سما در شهرستان پارس آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارس آباد نیوز، الله بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش پارس آباد ظهر یکشنبه در جشن قرآنی که در مدرسه غیر دولتی سما پارس آباد برگزار شد. ضمن تبریک روز جهانی کودک اظهار داشت:کودکان سرمایه‌های ملی و آینده‌سازان کشور بشمار می آیند و دقت و توجه ویژه به این نسل می‌تواند در حفظ سرمایه‌های فردای ایران نقش مهمی را ایفا کند.

 وی خاطر نشان کرد:  ترویج فرهنگ کتابخوانی در سنین کودکی کاری مهم و مورد تاکید است و در این راستا ترویج مطالعه و کتابخوانی از دوران کودکی باید دغدغه خانوادها باشد. ایجاد علاقه،تشویق و ترغیب کودکان به کتاب از سوی بزرگترها ضروری است.

مدیر آموزش وپرورش پارس آباد خاطر نشان کرد: آموزش را از سنین کودکی و دوره پیش‌دبستانی آغاز کرد زیرا هرچه کودک در این دوران بیاموزد در دوره‌های بعدی زندگی خود بر آن آموزه‌ها تکیه خواهد کرد. بر این اساس دوران پیش‌دبستانی که به دوران یادگیری معروف است اهمیت بسیاری دارد. 

نجفی کفت:آموزش در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و… به کودکان باید با لحنی دلنشین و تدبیرانه همراه باشد حتی می‌توان در این امر از قصه، داستان و بازی نیز کمک گرفت تا تأثیرگذاری را به نحو احسن انجام دهد. از طرف دیگر تعلیم و تربیت فقط وظیفه مربیان و مسئولان آموزش و پرورش نیست بلکه قبل از آن خانواده به عنوان اولین نهاد نقش مهمی در آموزش فرزندان دارد .

مدیر آموزش وپرورش در پایان افزودند: مدارس و معلمان نیز می‌توانند در امر آموزش فرد و تربیت صحیح او تأثیرگذار باشند. کودکان قبل از ورود به مدرسه رفتارها و مهارت‌های گوناگون را توسط خانواده آموزش می‌بینند و با آموزه‌های خود وارد مدرسه می‌شوند. بنابراین ضرورت دارد که والدین آموزش صحیح و مناسبی داشته باشند. کودک باید از سمت خانواده و مدرسه مورد حمایت قرار گیرد.

خیرمقدم گویی،شعرخوانی،سرود همگانی،پیام های قرآنی از برنامه های مراسم بود.

خبرنگار پارس آباد نیوز: افشین خاک نژاد / انتهای پیام