مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد؛

مانور سراسری زلزله در شهرستان پارس آباد انجام شد

 

 همزمان با سراسر کشور بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور در مدارس شهرستان پارس آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارس آباد نیوز،الله بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش پارس آباد عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگار پارس آباد نیوز افزود: مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و جامعه در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم سازی، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و نهایتاً کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله در مدارس شهرستان  برگزار شد.

جابر جهانبین فرماندار شهرستان پارس آباد کفت:در واقع هدف از برگزاری مانور زلزله، جرقه ای است که افراد بخصوص دانش آموزان به اهمیت و ضرورت این امر پی ببرند ودانش لازم در این راستا را کسب کنند .امید است کشوری پویا و با آمادگی کامل در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای مانور می تواند در افزایش سطح مهارت موثر باشد .مانور را دانشی با ارزش در مسیر زندگی تلقی کرد وآموزش عملی تمام مقاطع مدارس را بسیار مهم وامری ضروری دانست.

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد تصریح کرد: این مانور به همت آموزش وپرورش پارس آباد و با همکاری فرمانداری، جمعیت هلال‌احمر ،، آتش نشانی،اداره گاز،اورژانس اجتماعی ،کانون بسیج فرهنگیان و با حضور گسترده دانش آموزان  انجام شد.

نجفی در پایان خاطر نشان کرد: در این مانور دانش‌آموزان در شرایط حادثه قرار می‌گیرند و پناه‌گیری، خروج اضطراری آگاهی پیدا می کنند.و بدون شک توجه به آن، با درنظر گرفتن امکانات طبیعی و غیر طبیعی منطقه مانور، مولفه های فرهنگی و نیروی انسانی منطقه ای که مانور در آن به اجرا در می آید، در کاهش تلفات انسانی بسیار موثر است.

خبرنگار پارس آباد نیوز: افشین خاک نژاد/ انتهای پیام