گلایه شهروندان از وضعیت نامناسب مبلمان وطراحی اطاق انتظار مطب ها در پارس آباد

این روزها مشکلات بهداشت و درمان در شهرستان ها، رنج درد بیماران را نگران کرده است. کمبود ارائه خدمات بهداشتی ،هزینه های گران دارو،و بخصوص عدم امکانات وفضای بهداشتی در سالن انتظار مطب ها شهروندان را به گلایه و نارضایتی دچار کرده است.

به گزارش خبرنگار پارس آباد نیوز؛ یکی از این شهروندان درخصوص مسائل و مشکلات بهداشت و درمان گفت: متاسفانه امکانات کافی واستاندارد در مبلمان وفضای کاری در سالن انتظار مطب ها مشاهده نمی شود.

شهروند دیگر پارس آبادی به عنوان نمونه با بیان اینکه مطب یکی از (جراح و متخصص کلیه و مجرای ادراری) این شهرستان با کمبود صندلی هایی که برای بیماران بد حال که اکثرا در اثر نارسایی کلیه درد شدیدی تحمل می کنند بدین صورت است. و عدم امکانات اولیه برای یک سالن انتظار در مطب قابل قبول نیست.

بر اساس مصوبه دولت، متوسط زمان ویزیت بیمار برای پزشک عمومی ۱۵دقیقه، پزشک متخصص ۲۰دقیقه، پزشک فوق تخصص ۲۵دقیقه و ویزیت روانپزشک ۳۰ دقیقه است.

موارد بسیاری وجود دارد که این مصوبه اعمال نمی شود. برخی از مراجعان به پزشکان، گزارش کرده اند که هنوز همه سوال های شان را نپرسیده اند و یا پاسخ کامل نگرفته اند که منشی بیمار دیگر را به اتاق می فرستند.

آیا در این راستا بازرسان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پارس آباد صدای گلایه های شهروندان را گوش کرده اند؟

آیا در این خصوص ، اقدامات وبخشنامه های ایجاد یک مطب پزشک، برای همه پزشکان توجیح شده است؟

آیا نظارت ها بر مطب پزشکان به طور منظم انجام‌ می شود؟

اگر با چشم آگاهانه به سراغ مطب های واقع در خیابان پزشگآن بازدید میدانی انجام دهیم علاوه بر این مشکلات، نارضایتی های دیگری هم از سوی شهروندان خواهید دید.

امید است مسئولان ذیربط؛ هرچه سریعتر نسبت به بررسی ونظارت های دقیق همراه با برنامه‌ریزی مناسب، برای حل این مشکلات اقدام نمایند تا شهروندان بتوانند از حق عادلانه خود برخوردار باشند. 

خبرنگار پارس آباد نیوز : افشین خاک نژاد / انتهای پیام