میزبانی پیکر شهدای گمنام در دانش آموزان مدارس شهرستان پارس آباد

مراسم وداع با شهدای گمنام همزمان با ایام فاطمیه و و با شعار “ما همه سربازان حاج قاسمیم” برگزار گردید.

 

الله بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش پارس آباد در گفتگو با با خبرنگار پارس آباد نیوز گفت؛همزمان با ایام سوگواری حضرت زهرا (س) آیین تشییع پیکر پاک دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با استقبال پرشور دانش آموزان و جمعی از مسئولان در مدارس های شهرستان پارس آباد برگزار شد.

نجفی در ادامه افزود؛ به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم‌های مختلف مذهبی همراه با سخنرانی و نوحه‌خوانی ، نثار گل توسط دانش آموزان، در مدارس های این شهرستان با استقبال حماسه ساز دانش آموزان در حال برگزاری است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با بیان اینکه امروز سالروز شهادت دخت عزیز پیامبر اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است، گفت: آن شخصیتی که با الگوترین صفات الهی شناخته می‌شود. آن بانوی گرامی که سرور همه زنان است. آن گوهر زیبای عصمت هستی، شخصیتی که تجلی‌بخش آیات نورانی قرآن عظیم بر رخسار یک زن است.

باقری بنابی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) تجسم زنانه قرآن کریم است، ادامه داد: علی بن ابی طالب تبلور مردانه آیات الهی و حضرت زهرا تجلی زنانه آن است. ام ابیها خستگی و غبار غم سیمای پدر را با نوازش دستانش از بین می‌برد.

علی پیرجاهد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پارس آباد با بیان اینکه شهادت در ذات خود یک رسانه است. وقتی فردی در مسیر حق شهید می‌شود با شهادتش حق بودن مسیر و ارزشمندی آن مسیر را اثبات می‌کند.

پیرجاهد تصریح کرد؛ سراسر وجود شهدا عشق است به همین منظور جان را فدا کردند زیرا انسان عاشق ایثار را سرلوحه زندگی قرار می دهد. شهدا همه چیز خود را برای خدا فدا کردند تا نسل های بعدی بتوانند در آرامش بمانند.

بهروز فخیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پارس آباد خاطرنشان کرد: شهدا همواره مورد تکریم ملت ایران و رهبر معظم انقلاب بوده اند .خانواده‌های شهدای محور اصلی مقاومت همواره دارای سربلندی هستند .

وی یادآور شد: با به زمین افتادن هر شهید یک پرچم که نماد عزت، صلابت و ارزش اسلامی است برافراشته می‌شود، پرچم شهدای رسانه مقاومت در هر جای جهان برافراشته شده و آثار آن تا همیشه باقی خواهد ماند.

افشین خاک نژاد/انتهای پیام