قالیباف تکذیب کرد: با تفکیک جنسیتی مخالفم

شهردار تهران با بیان اینکه ما نان به نرخ روز نمی‌خوریم و باید حرمت بانوان را نگه داریم، گفت: فروردین ۸۵ ابلاغ کردم ۱۰ درصد مدیریت در شهرداری باید به بانوان اختصاص یابد. پیش از این بخش نامه ای منتسب به شهرداری در خصوص جداسازی زنان و مردان شاغل در شهرداری تهران سر و صدای زیادی به راه انداخته بود.

شهردار تهران با بیان اینکه ما نان به نرخ روز نمی‌خوریم و باید حرمت بانوان را نگه داریم، گفت: فروردین ۸۵ ابلاغ کردم ۱۰ درصد مدیریت در شهرداری باید به بانوان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی اعتدال به نقل از فارس،محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در اجلاس سالانه بسیج اساتید که در مشهد مقدس برگزار می‌شود به سخنرانی پرداخت.شهردار تهران با بیان اینکه ما نیازمندیم در دانشگاه‌ها به عنصر خلاقیت توجه شود، گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها باید از بحث‌های سطحی و زودگذر به موضوعات عمیق توجه کند تا نشاط در دانشگاه‌ها به وجود بیاید.
قالیباف در ادامه با بیان اینکه من با تفکیک جنسیتی مخالف هستم، گفت: متاسفانه برخی عنوان کرده‌اند که قالیباف بعد از انتخابات مسئله تفکیک جنسیتی را مطرح کرده است در حالیکه من با این مسئله مخالف هستم.

محمدباقر قالیباف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری زمانی که در حوزه تمدن اسلامی سخن می‌گویند آن را به ۵ مقطع تقسیم می‌کنند، گفت: این مقاطع شامل انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت، ساختن کشور اسلامی و در آخر تشکیل دنیای اسلامی است.
وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی و نظام اسلامی گام‌هایی است که به نظر می‌رسد ما برداشته‌ایم اما در تشکیل یک دولت اسلامی که شرایط دولت اسلامی را داشته باشد موفق نبودیم.شهردار تهران تصریح کرد: ما در تمام سال‌های بعد از انقلاب شاهد روی کار آمدن دولت‌ها با سلایق مختلف بودیم که برآیند ‌آن نشان می‌دهد برنامه موفقی نداشتند و یک دولت اسلامی کامل شکل نگرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه جوهره نظام اسلامی رشد و تعالی است که اساس آن را فرهنگ تشکیل می‌دهد، گفت: این در حالی است که ما گاهی اوقات به این مبحث توجه کافی نکردیم.
قالیباف در ادامه تصریح کرد: از زمانی که به شهرداری تهران رفتم آن را از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کردم و سبک زندگی را از همان مقطع مطرح کردم که در آن زمان افرادی به من می‌گفتند که سبک زندگی مربوط به فرهنگ غربی است. اما ثابت کردم که سبک زندگی مهمترین موضوع در تمدن‌سازی است.