گزارش خبری؛

پارس آباد؛ حال و هوای کربلا در اربعین حسینی

مردم شهرستان مرزی پارس آباد با برپایی آیین های ویژه در سوگواری اربعین حسینی غرق در ماتم و عزا است.

پایگاه خبری پارس آباد نیوز – بابک آدیگوزلی: اربعین به معنای چهلم است و ۲۰ صفر را که چهل روز بعد از شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا است، اربعین حسینی یا روز اربعین می‌نامند.

گرامیداشت و زنده نگه داشتن اربعین سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) در میان شیعیان آن حضرت از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار است.

در این مراسم عاشقان حسینی، پیر و جوان، بزرگ و کوچک عاشقانه آمدند تا بگویند اگرچه از قلم افتادند و نتوانستند زائر کوی امام حسین (ع) شوند اما هرگز از قدم نمی‌افتند و به یاد مصیبت‌ها و سختی‌های امام حسین و اهل بیتشان قدم برمی دارند تا بگویند راه امام حسین (ع) ادامه دارد.

صبح امروز مردم مرزدار، ولایی و حسینی شهرستان پارس آباد همزمان با سراسر کشور در اربعین حسینی از محل شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی تا مسجد جامع پیاده روی را آغاز کردند و به جمع جاماندگان اربعین پیوستند و در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

در این مسیر همانند مسیر پیاده روی اربعین در کربلای معلی، موکب‌های مردمی مستقر هستتند و به راهپیمایان خدمات رایگان ارائه دادند.

مکتب عاشورا باید برای نسل جوان و نوجوان انقلاب تبیین شود.

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین، مهم‌ترین راه برای جهاد تبیین است، اظهار کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین، مهم‌ترین راه برای جهاد تبیین، دشمن‌ستیزی و فرصتی برای نشان‌دادن ارادت همه ما به امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه مکتب عاشورا بهترین سرمایه برای هدایت نسل جوان و مهمترین سپری است که می‌تواند فرزندان ما را در آینده محافظت کند، گفت: امام حسین (ع) الگو و نماد ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم است و مکتب عاشورا باید برای نسل جوان و نوجوان انقلاب تبیین شود.

در اربعین حسینی کسبه و بازاریان شهرستان پارس آباد مغازه‌هایشان را تعطیل کرده و پارچه‌های سیاه عزا را بر سر درب مغازه‌ها نصب کردند.

مردم حسینی پارس آباد و اهالی روستاها و بخش های تابعه از صبح امروز با برپایی آیین های ویژه روز عاشورا در خیابان ها و کوچه ها به عزاداری پرداختند.

بر اساس یک سنت دیرین آیین های شبیه خوانی در صدها نقطه ی شهری، روستایی و عشایری این منطقه برگزار شد و شرکت کنندگان عشق و ارادت خالصانه خود را به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به نمایش گذاشتند.

برپایی ایستگاه های صلواتی، مداحی، پخش نذورات ، قرائت زیارت اربعین ، تعزیه خوانی واطعام از دیگر برنامه های روز اربعین حسینی در شهرستان شهید پرور پارس آباد است.

پیاده روی اربعین نشانه وحدت جهان اسلامی است

حجت الاسلام غفور محمدیان رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان پارس‌آباد گفت: همایش پیاده‌روی اربعین حسینی نشانه وحدت، انسجام، اقتدار و عظمت مسلمانان بوده و حضور میلیون‌ها زائر در پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی تمام توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کرده است.

وی گفت: موکب فاطمه‌الزهرا (س) شهرستان پارس‌آباد در جوار حرم امام حسین (ع) و تل‌زینبیه برای زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کند که افتخاری بزرگ برای مردم این شهرستان است.

حضور صدها عاشق دلباخته در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در پارس آباد فریاد برآوردند؛ ای پسر فاطمه (س) اگر نبودیم در عاشورا یاری ات کنیم، اما امروز آمدیم تا بگوییم جانمان را فدایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/